נהג הסעות הוריד ילדה בתחנה הלא נכונה, רכב אחר פגע בה - ושני הנהגים לא דיווחו על המקרה החמור: האירוע קרה לפני מספר ימים במזרח ירושלים. נ', תלמידה בבית ספר עירוני, עלתה על רכב ההסעות שהחזיר אותה לביתה, אלא שהנהג הוריד אותה בתחנה הלא נכונה, וכשניסתה לחצות את הכביש כדי להגיע לביתה ברגל, הגיע רכב שלא הבחין בה ופגע בה בעוצמה. התאונה הקשה תועדה במצלמות האבטחה באזור.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בתיעוד מהתאונה ניתן לראות את הנהג הפוגע כשהוא יוצא מיד מהרכב ובודק לשלומה של הילדה, שעמדה על רגליה והחלה לדדות לכיוון ביתה. אלא שהמקרה לא דווח למשטרה, לא על ידי הנהג הפוגע ולא על ידי נהג רכב ההסעות. רק כעבור כמה שעות סיפרה הילדה להוריה את שהתרחש, והם אלו שביקשו לבדוק את מצלמות האבטחה וכך למעשה גילו את שעברה בתם.
מתברר שבכל הנוגע לדרכים, מסוכן מאוד להיות ילד במדינת ישראל: תאונות דרכים הן הסיבה המרכזית לתמותת ילדים במדינה. מנתונים של עמותת "אור ירוק" עולה כי חלקם של הילדים הישראלים הוא במקום השני בשיעור ההרוגים בתאונות דרכים. רק איסלנד מציגה נתונים קשים וגרועים יותר.
"כל שנה נמחקת כיתת לימוד שלמה בתאונות דרכים"
מהנתונים עולה כי חלקם של הילדים ההרוגים בתאונות דרכים הממוצע במדינות ה-OECD עומד של 3%, ואילו בישראל חלקם במספר ההרוגים עומד על 7.5% - פי שניים וחצי יותר. הנתונים קשים אף יותר כשמחברים גם את נתוני הילדים ההרוגים מתאונות דרכים ביהודה ושומרון: יחדיו נאמד חלקם של הילדים בישראל בתאונות דרכים בשיעור של 8.1%.
בחינת אופן ההיפגעות של ילדים בתאונות דרכים בעשור האחרון (2006-2017) חושפת כי 59% מסך כל הילדים שנהרגו בתאונות דרכים נהרגו כהולכי רגל, 33% מהילדים נהרגו נוסעי רכב, 7% מהילדים נהרגו כרוכבי אופניים.
"בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת מנוף החיים שלנו כתוצאה מתאונות דרכים", אמר ל"החדשות" ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "הילדים שלנו הם הדבר היקר מכל ולכן חייבים לוודא כי הדרך אל בתי הספר והגנים תהיה בטוחה, כזו שתצמצם את הסיכון להיפגעות בתאונת דרכים. האחריות לבטיחות הדרך אל מוסדות החינוך מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות שחייבות להפוך את דרכי הגישה אל מוסדות החינוך והגנים הציבוריים בטוחות יותר באמצעות פסי האטה, מעברי חציה מוגבהים וכל אמצעי בטיחות אחר שירסן את מבירות נסיעת כלי הרכב. נהיגה במהירות נמוכה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים תעניק להם סיכוי להינצל מפגיעת כלי הרכב גם אם טעו והתפרצו לכביש או שנהג הרכב לא ראה אותם", הסביר.