פארק המים "לונה גל" ישלם פיצויים על סך 50 אלף שקלים לתושב הצפון מהמגזר הערבי שתבע את הפארק לאחר שלא הוכנס למתחם בטענה כי הסירוב נעשה על רקע גזעני. בנוסף, תעניק החברה המפעילה את ה"לונה גל" 1,000 כרטיסים מוזלים שיופצו בקרב המגזר.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
התביעה הוגשה על ידי עיסא פאיד מהכפר יפיע שבצפון לאחר שבשנה שעברה ניסה להיכנס לפארק המים יחד עם בנותיו בכרטיסים מוזלים שרכשו מראש. כשהגיע למקום, הבחין פאיד ב-4 צעירים ערבים שהמתינו בכניסה. כששאל אותם מדוע הם אינם נכנסים, הסבירו הצעירים כי הקופאית לא מצליחה להכניס אותם בגלל שהסוללות בסורק הכרטיסים אזלו.
לאחר מכן, הבחין פאיד שאותה קופאית מכניסה באמצעות הסורק מבלים יהודים שהגיעו לביקורת. כששאל מדוע היא לא מכניסה את הצעירים הערבים, למרות שסורק הכרטיסים עובד, הקופאית לטענתו סגרה את חלון הקופה וסירבה לענות לשאלותיו. בהמשך הגיע מאבטח, שהרחיק את פאיד מהמקום והודיע לו שלא ייכנס לפארק - למרות שרכש כרטיסים. לאחר מכן אף הוזמנו שוטרים למקום.
פאיד צילם את כל ההתרחשות בטלפון והעלה את התיעוד לעמוד הפייסבוק שלו. התיעוד זכה לכחצי מליון צפיות ולעוד עשרות אלפי תגובות מצד צעירים מהמגזר הערבי שטענו שגם הם סבלו מאפליה במקומות בילוי שונים בארץ. עיסא פנה לבית המשפט והגיש תביעה נגד הלונה גל בגין אפליה ונשלח לעורך דין מגשר שקבע כי על הלונה גל לפצות אותו.
פאיד ציין כי בנוסף למקרה הזה הפארק מפלה באופן גלוי ערבים. "בתקופת חג השבועות מופיעה באינטרנט הנחה ללונה גל, שתקפה פרט לימי חג הקורבן - בהם רוב המגזר הערבי נמצא בחופש ויוצא לנפוש ברחבי הארץ", אומר פאיד בשיחה עם חדשות 2 Online.
"באתי לבלות עם הילדות שלי וגרמו לי להרגיש על הפנים", הוא מספר. "הבעיה היא גם אצלנו בחברה הערבית שאנחנו מדלגים על המקרים האלו, מעבירים הלאה במקום לדרוש את שמגיע לנו".
"הרבה קראו שצריך להחרים את הלונה גל על המקרה הזה", מוסיף עיסא. "אני אומר להיפך - אנחנו צריכים להגיע לשם ולדרוש שיתייחסו אלינו כמו אל כל אזרח ישראלי".
עורכת הדין שייצגה את עיסא: רואן גיבלי
מחברת "דוגל", המנהלת את הלונה גל נמסר בתגובה: "המדובר בתביעה שהגישו מר פאיד ובני משפחתו בטענה כי הם הופלו בכניסה לפארק המים "הלונה גל"- טענה שדוגל דחתה ודוחה מכל וכל. יצוין, כי בהמשך לטענה זו פרסם מר פאיד בעמוד הפייסבוק שלו פרסומים משמיצים כנגד דוגל, אשר פורסמו בתפוצה רחבה ובגינם הוגשה נגדו תביעה שכנגד.
לאחר שהצדדים הופנו על ידי בית המשפט להליך גישור הגיעו הצדדים לפשרה, כמפורט בהסכם הגישור אשר הועבר לכם ע"י מר פאיד. במסגרת הליך הגישור הגיעה דוגל למסקנה, כי על אף שהיא לא הפלתה את מר פאיד ומשפחתו כלל ועיקר, הרי שלאור תחושתו הסובייקטיבית השלילית של מר פאיד ולאור חשיבות המשך הקשר הטוב עם המגזר הערבי, יהיה זה נכון לסיים את התיק בפשרה.
יוער, כי במסגרת סעיף 4 להסכם הגישור הוסכם על מר פאיד ומשפחתו כי חברת דוגל נתנה עד כה יחס הוגן ושיוויוני לבני החברה הערבית. כך אכן נהגה דוגל מאז ומתמיד, וכך תמשיך לנהוג. לא למותר לציין, כי בני המגזר הערבי מהווים חלק נכבד מקהל הלקוחות הפוקד את ה"לונה גל", ואף חלק נכבד מהעובדים/ספקים של דוגל".