הרשות להגנת הצרכן תקנוס ב-13 מיליון שקלים 12 חברות מסחריות המעורבות בעידוד קטינים להשתתפות בהגרלות, כך עולה ממכתב ששיגרה לוועדת החינוך של הכנסת. מדובר בראש ובראשונה בחברת P.M.I, המשווקת של חוברות המדבקות סופרגול, אימוג'י, גאליס וחממה, שתיקנס בלא פחות מארבעה מיליון שקלים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בנוסף ל-P.M.I, ייקנסו גם מספר חברות מסחריות נוספות שקיימו איתה שיתופי פעולה ושידלו גם הן ילדים לרכוש את המדבקות כדי להשתתף בהגרלות על פרסים יקרי ערך, בהן אסם, מקדונלדס, מי עדן ועוד. על הקנסות הוחלט בעקבות חקירת הרשות, ולחברות תינתן זכות השימוע.
החקירה נפתחה לאחר שהתגלה כי בנוסף למשחק המדבקות בחוברות, מובטח לילדים כי מי שימלאו את החוברות לחלוטין יוכלו להשתתף בהגרלות של פרסים יקרי ערך, בהם טיסות לחו"ל ואייפונים. החשש הוא שמדובר בעבירה על החוק שאוסר שיווק המעודד קטינים להשתתף בהימורים ובהגרלות.
בעבר נמסר מחברת P.M.I בנושא כי "מומחים בענף החינוך מציינים שתחום האספנות לילדים ולבני נוער מקדם את ההתפתחות המנטלית של הילדים. ההגרלות והפרסום שמלווים את תהליך האיסוף של אלבומי סופרגול מאושרים על ידי משרד האוצר, לאור העובדה שההשתתפות בהגרלות אינה מותנית בתשלום כספי".