קופת חולים "מכבי" ביקשה ליצור פרסומת שתצחיק את הצופים וגייסה למטרה את הבדרן אדיר מילר, שהתחזה לנציג הקופה. הפרסומת זכתה לאלפי לייקים ולאלפי שיתופים, אך במהרה נשמעו קולות ביקורת רבים, אותם הפרסומת ממש לא הצחיקה.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
במהלך הפרסומת, עונה מילר לטלפון ומזייף מבטא רוסי כשהוא עונה ללקוחות. צופים רבים - בהם עולים מחבר העמים לשעבר - טענו כי הפרסומת גזענית ותוך זמן קצר הוצף בעמוד הפייסבוק של החברה בתגובות זועמות, בהן לקוחות שכתבו שבעקבות הפרסומת בכוונתם לעזוב את הקופה וכינו את הפרסומת "מזעזעת" ו"פוגענית".
בתחילה ניסתה קופת חולים מכבי לטעון כי מדובר בקמפיין סאטירי שלא נעשה במטרה לפגוע באיש וכתבו כי מדובר בסצנת אלתורים האופיינית לאדיר מילר בהופעותיו. "סאטירה היא חלק מהתרבות של כולנו, ובכל סטנדאפ אנחנו נחשפים לשלל בדיחות מקיבוץ הגלויות הישראלי", טענו בחברה.
חברי הכנסת התערבו, הפרסומת הוסרה
אך במהרה נאלצו במכבי לחזור בהם נוכח גל התגובות שסרב להירגע ואף התערבותם של חברי כנסת יוצאי חבר העמים. "קיימת תחושה כי הציבור הרוסי הוא שק החבטות של משרדי פרסום מחוסרי קופירייטרים מוכשרים", נכתב בעמוד הפייסבוק של מפלגת "ישראל ביתנו"." לא ייתכן שקופת חולים המשרתת מאות אלפי לקוחות וביניהם עולים חדשים ודוברי רוסית רבים, תשפיל ותרמוס את כבודם של שישית מאזרחי מדינת ישראל".
"כולם מדברים על תופעת השיימיניג נגד יחידים שעלתה מדרגה, אך כאן אנו רואים שיימינג למגזר שלם בציבור למטרות פרסום ורווח. אדם מוכשר כאדיר מילר יכול היה למצוא דרך טובה יותר לפרסם את קופת החולים מכבי, מאשר בהעלבת ציבור גדול בישראל. אנו דורשים מ"מכבי" להסיר את הקמפיין הפוגעני ולהתנצל פומבית".
בקופת החולים החליטו על הסרת הפרסומת והודיעו על כך בפייסבוק: "חברים יקרים שלנו, רצינו ליצור סרט מצחיק שמעורר חיוך ברוח הומוריסטית", כתבו בקופה. "קיבלנו הרבה מאוד תגובות חיוביות אבל גם כאלו שנפגעו ולא מצאו אותו מחויך. מכיוון שלא הייתה בכוונתנו לפגוע באף אחד, החלטנו להוריד את הסרט שבו אדיר משוחח עם אולה, דוברת הרוסית. ובמציאות כמובן, מוקד מכבי מעניק שירות מלא בארבע שפות, ביניהן השפה הרוסית. שנמשיך לצחוק ובעיקר להיות בריאים".