אין כניסה לערבים? צעיר ערבי תושב הבירה שהגיע לאחרונה לחדר הכושר "בודי ליין" בקניון מלחה בירושלים סיפר לחדשות 2 Online כי הנהלת המקום סירבה לרשום אותו למקום בתירוצים שונים. בעקבות פנייתו בדקנו האם מדובר במדיניות מכוונת המפלה את המתאמנים מהמגזר באמצעות שיחות טלפון למקום.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
ביקשנו להירשם לחדר הכושר המדובר בשתי שיחות טלפון שונות בהפרש של פחות מ-10 דקות זו מזו. את השיחה הראשונה קיים גבר יהודי ואת השיחה השנייה קיים גבר ערבי.
כך התנהלה השיחה הראשונה, בשעה 17:17 שלשום, עם גבר יהודי:
לקוח: שלום, זה חדר כושר?
טלפן: כן
לקוח: היי, רציתי לשאול לגבי מנוי
טלפן: 259 לחודש פלוס 150 שקלים דמי הרשמה.
לקוח: אוקיי, אז אם אני רוצה להירשם, מה צריך לעשות?
טלפן: תגיע לפה ונרשום אותך.
לקוח: סבבה, אוקיי, אז אולי אני אבוא בימים הקרובים.
טלפן: אתה יכול גם להירשם בטלפון אם אתה רוצה.
לקוח: לא, אני רוצה לבוא קודם לראות פעם אחת.
טלפן: אה, יאללה, בוא, בכיף.
וכך התנהלה השיחה שהתקיימה פחות מעשר דקות מאוחר יותר, הפעם עם גבר ערבי:
לקוח: רציתי לשאול...
טלפן: כן?
לקוח: אני רוצה להתרשם, לעשות כושר. כמה זה לשנה?
טלפן: זה 259 לחודש ועוד 150 שקל דמי הרשמה בכרטיס אשראי בהוראת קבע.
לקוח: ומתי אני יכול לבוא?
טלפן: כרגע אנחנו מלאים עד אפס מקום, יש לך אפשרות לבוא לקראת ה-20 בפברואר. אין מקום יא חביבי, אין מקום.
לקוח: אין מקום?
טלפן: אין מקום להרשמה, רק ב-20 בפברואר נפתח מקום להרשמה.
דודו סונינו, הבעלים של חדר הכושר "בודי ליין" בקניון מלחה, אמר בתגובה לדברים: "זו לא מדיניות של המועדון, אין אצלנו גזענות ואפליה. יש לנו לפחות 30 מנויים ערבים. עשינו עכשיו מבצע גדול ואנחנו בתפוסה מלאה. העובד שענה לשיחות הטלפון קיבל לאחרונה מכתב פיטורים בגלל בעיות שונות שהוא עושה שאינן קשורות ליחס לערבים. אוציא הנחייה לכל העובדים שלי כדי שדבר כזה לא יקרה".