התאונה הקטלנית שהתרחשה אתמול (ראשון) בכביש ירושלים-תל אביב העלתה מחדש לכותרות את אחת הסכנות הגדולות הקיימות בכבישים ברחבי הארץ - עצירה מסוכנת בשולי הדרך. מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 7 בני אדם ו-260 נפצעים בתאונות הקשורות בעצירה מסוכנת בשוליים.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - כנסו לחדשות 2 בפייסבוק
נהגים רבים שעוצרים את מכוניותיהם בשולי הדרך מסכנים את עצמם וגם את הנהגים האחרים המשתמשים בדרך. כך למשל, בתיעוד שהגיע לידי חדשות 2 Online נראה נהג משאית שנעצר בשול, צמוד מאוד לנתיב הנסיעה, ואף עוצר לסדר את המטען שהועמס על המשאית בזמן שהוא עצמו עומד בנתיב.
במקרה אחר תועד אוטובוס עוצר בצד הדרך צמוד למכוניות החולפות בנתיב הנסיעה. האוטובוס אף נעמד בזווית, כך שחלקו האחורי נושק לנתיב באופן מסוכן. לתופעה הבעייתית שותפים גם נהגי המכוניות הפרטיות, כשבאחד המקרים תועדה עצירה של אחד מהם על אי-תנועה, בזמן שהנהג אסף לרכבו טרמפיסט ואף השתלב בהמשך באופן מסוכן בתנועה.
אור ירוק: 45 הרוגים מתחילת השנה
ששת ההרוגים מהתאונה שהתרחשה אתמול מצטרפים ל-45 הרוגים בתאונות דרכים שהתרחשו ברחבי הארץ מתחילת השנה, כך נמסר מ"אור ירוק". בשנה שעברה נהרגו בכבישי הארץ 355 בני אדם.
בעמותה טוענים כי לעומת המדינות המתקדמות ברחבי העולם, ישראל רושמת עלייה במספר ההרוגים בתאונות ונכשלת במאבק בתופעה זו השנה השלישית ברציפות. "עוד כמה בני אדם צריכים להיהרג עד שהמדינה תתעורר ותטפל בתאונות הדרכים כמכת מדינה?", תהה שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, שקרא לראש הממשלה להתערב ולקחת את הנושא תחת אחריותו.
"כמו שנושא הגז חשוב לנתניהו, והוא מתערב ומלווה את הנושא מקרוב הוא חייב כבר מחר לדרוש הסברים ולכנס דיון חירום בממשלה", אמר אבואב. "המדינה יודעת לטפל באירועי טרור ומשקיעה בכך משאבים רבים אבל היא מזניחה את הטרור בכבישים. טעויות אנוש תמיד יהיו על הכביש, אבל לא כל טעות חייבת להסתיים בגזר דין מוות. לא תמיד הנהג אשם, גם למדינה יש אחריות".
הנהג נעצר בחשד לשיבוש הליכים
במקביל, בית הדין לתעבורה בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצרו של חיים ביטון, נהג האוטובוס החשוד בגרימת מותם ברשלנות של 6 נוסעים בתאונה הקטלנית סמוך למחלף לטרון בכביש 1. בין היתר הוא חשוד בשיבוש הליכים, לאחר שעל פי החשד ניסה להוציא את ה"קופסה השחורה", הטכוגרף, מתוך האוטובוס לאחר שהתנגש בעוצמה במשאית שעמדה בצד הדרך.
הבוקר הותרו לפרסום שמות ששת ההרוגים בתאונה: חנה פשה פרנקל (23), ישראל וינברג (26), יעקב מאיר חשין (27), לוי יצחק אמדדי (17), לאה מלמוד (61) ואהרן מרדכי כהן (18).
מחקירה ראשונית עולה כי ביטון היה מעורב בדצמבר 2014 בתאונה אחרת בזמן שנהג באותו קו, 402, בכיוון ההפוך מבני ברק לירושלים. גם בתאונה הזו, שהתרחשה לפני מספר שנים, פגע נהג האוטובוס במשאית באזור מחלף שורש, והמקרה הסתיים במספר פצועים.