תורים ארוכים בקופות החולים הם לצערנו מחזה נפוץ. רבים חושבים שאם ירכשו לעצמם ביטוח משלים בתוספת תשלום על מס הבריאות הם יוכלו לקצר את התורים לטיפול רפואי בילדיהם, אך בדיקה בקרב קופות החולים מוכיחה אחרת.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
אם לפעוטה בת 10 חודשים שקנתה ביטוח משלים מספרת: "קיבלנו הפנייה מהרופא המטפל למרפאת הפרעות אכילה בשניידר, שלחנו להם את כל הטפסים, את כל החומר שהם ביקשו. לקח להם בערך שלושה שבועות עד שהם שלחו לנו את ההפניה לתור. כשפתחנו את זה הופתענו לגלות שזה רק עוד חמישה חודשים. הצטערנו לגלות שלמרות כל הכסף שאנחנו משלמים לביטוחים, אנחנו בסוף נתקלים בבעיה כזאת. אנחנו נחפש בכיוון הפרטי משהו שמתאים".
ההמתנה הארוכה לתור במרפאת מומחים מאלצת הורים לפנות לחלופות פרטיות. מבדיקה של חדשות 2 הבנו כי המצב לא יוצא דופן. תור לקלינאית תקשורת שעובדת עם קופת חולים מאוחדת נקבע רק לתחילת ספטמבר, עוד חודשיים, ותורים אינם זמינים לעתים. גם במקרים דחופים.
"הקופה מודעת למצב"
אב לפעולה בת חצי שנה מספר: "כשבאנו למרפאה היה תור מאוד ארוך, במרפאת תל נורדאו, קופת חולים כללית, מרפאה שמשרתת את כל תושבי מרכז תל אביב יש רק רופאת ילדים אחת. גם הרופאה הזאת הייתה מאוד לחוצה כשקיבלה אותנו, לא הייתה נחמדה, היה תור מאוד ארוך מחוץ לחדר שלה. כשפניתי לקופת חולים, לפניות הציבור, הם אמרו שהם מודעים למצב"
חשוב להדגיש שהתופעה הזו משותפת לכל קופות החולים, ולא רק ברפואת ילדים. מחקרים שנעשו מצאו פערים עצומים בין קביעת תורים לרופאים מומחים במסלול ציבורי, לבין קביעה במסלול הפרטי. הפער הממוצע הוא בדרך כלל פי חמישה ויותר, מבחינת מועד התור.
במרכז שניידר לרפואת ילדים מסרו בתגובה שהמרפאה להפרעות אכילה והאכלה בגיל הרך נפתחה לפני מספר שנים ולאור הביקוש הגדול נוצרה בעיית זמינות, וכי הם עובדים על המשך הרחבת השירות.
בקופת חולים כללית מסרו בתגובה שלמרות המחסור הארצי הידוע ברופאי ילדים, הם מפעילים שלושה מרכזי בריאות ייעודיים לעניין בתל אביב בלבד, ופועלים נמרצות להכשרה וגיוס רופאים בתחום.