החופשה שהשתבשה: נתנאל בן ה-19, שסובל מניוון שרירים, חווה אתמול (ראשון) חוויה מאוד לא נעימה עם משפחתו. כפי שפורסם במהדורה המרכזית, חברת אל על הורידה מהמטוס את המשפחה בגלל חשד שהתעורר לגבי הציוד הרפואי של נתנאל בשדה התעופה. לבסוף הצליחה המשפחה להגיע לחופשה המתוכננת ביוון עם הציוד, אך בתחושות קשות. ריקי, אימו של נתנאל, סיפרה היום לחדשות Online על התחושות הקשות: "אני אכולה מכעס, תשושה ולא הצלחתי להירדם".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"כל הלילה שיחזרתי איך הדיילת ניגשה אליי ואמרה לי 'תקשיבי, הביטחון מוריד אתכם מהמטוס כי לא מצא חן בעיניהם האופן בו בעלך ענה להם על התשובות'", תיארה ריקי. האם זעמה על הגרסה שהציגה אל על, לפיה "החברה נרתמה לסייע למשפחה בכל צרכיה" - לדבריה, "גם התשובות שלהם מסולפות וזה מקומם".
ריקי סיפרה כי כעשר דקות לאחר שבני המשפחה הורדו מהמטוס, אישרו להם להעביר את הציוד הרפואי של נתנאל - אך בגלל שהורדו מהטיסה הם נאלצו לעבור את כל הבידוק הביטחוני שוב. "חודשיים מראש עשיתי את התיאומים הלוגיסטיים ואז כולם עם ראש קטן, מעבירים את האחריות מאחד לשני. נותנים לנו לעבור שוב תשאול, צ'ק אין, למרות הכל", הוסיפה ריקי.
"אני מלמדת את הילדים שלי לעולם לא להרים ידיים ולעולם לא לוותר, ואחרי שהכל שולם התעקשתי שנעלה לטיסה ואכן עלינו", הדגישה ריקי. האם סיפרה שלפני החופשה היא הזמינה את החופשה במטוס המאפשר לפתוח מיטה במחלקת העסקים בשל הצרכים של בנה, ובטיסה שקיבלו לאחר שהורדו לא הייתה אפשרות כזו: "נתנאל שכב ב-20 מעלות, לא היה לו נוח והוא בכה חצי הטיסה אבל ספגתי, העיקר שיגיע לחו"ל".
אמו של נתנאל סיפרה שכשהם הגיעו למלון ביוון, התברר שהמכשיר הרפואי שאיתו היו צריכים להמריא התקלקל במזוודה - ככל הנראה באחד הבידוקים החוזרים ונשנים שנאלצו לעבור במהלך הבידוק. למרבה המזל, האם לקחה איתה מכשיר חלופי. "עד עכשיו לא קיבלתי טלפון אחד, לא מרשות שדות התעופה ולא מאל על", אמרה ריקי. "אף אחד לא התקשר להתנצל". לסיום הוסיפה ריקי שהמשפחה שוקלת את צעדיה אך כעת הם מעוניינים להתרכז בחופשה.
מאל על נמסר אמש בתגובה: "אנשי אל על עשו מבעוד מועד ובהירתמות מלאה לארגן את טיסתו של הילד ברצון, בחמלה ובאהבה באופן הטוב ביותר. ביטחון רשות שדות התעופה לא אישר העמסת אחת ממזוודות המשפחה לאחר התראה שעלתה במהלך השיקוף בנתב״ג ולאחר שמידע זה נמסר למשפחת הנוסע היא ביקשה לצערנו באופן טבעי ומובן להשיב המטוס לעמדה ולרדת מהטיסה. החברה נרתמה לסייע למשפחה בכל צרכיה ומנהלים בכירים באל על, לרבות תחת פיקוחו האישי של המנכ״ל, טיפלו באופן אישי במשפחה בטרקלין המלך דוד עד שהמריאה בטיסה הבאה ליעד עוד באותו היום".
מרשות שדות התעופה נמסר אמש בתגובה: "החלטת חברת התעופה להוריד את הנוסע מהטיסה נבדקת. ממצא ביטחוני שהתריע בכבודת הנוסע חייב בדיקה על פי ההנחיות הבין-לאומיות".