אולי יותר חשוב מלשאול "האם יש רופא במטוס?", צריך לשאול "האם יש דפיברילטור?". מכשיר ההחייאה הזה שיכול פשוט להציל חיים, לא היה שם כשי', גבר בשנות ה-30 לחייו טס עם חברת "איבריה", קיבל דום לב ומת בין שמיים לארץ.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"על פי חוות הדעת הרפואית, אם היה דפיברילטור במטוס, סיכויי ההישרדות שלו היו בין 60%-70%", אומר עורך הדין אשר רוטבאום שהגיש תביעה נגד "איבריה". "במקרים של הפרעת קצב, טיפול פשוט יחסית ומיידי על ידי דפיברילטור יכול להיות ההבדל בין חיים למוות", אמר פרופסור שלומי מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים תל השומר.
באיבריה טוענים כי "אי אפשר לכסות את כל האופציות", אך בארה"ב ובישראל כבר מזמן מחייבים דפיברילטור בכל טיסה. לא בכל החברות האירופאיות יישרו קו, למרות שלל המקרים שתועדו ברחבי העולם.
מחברת התעופה "איבריה" נמסר בתגובה כי על פי החוק אין חובה להחזיק דפיברילטור במטוס.