הודעת ה"ריקול" עוררה שוב תבהלה בציבור, שחושש שהמזון מסוכן ולא מפוקח: קונים בסופר הביעו הבוקר (חמישי) בלבול וזעם בעקבות הפרסום על החשש להימצאות חיידק הסלמונלה במוצרי "סלטי שמיר". מספר המוצרים הרב שחשוד כנגוע מהווה סיבה לדאגה עבור קונים רבים, בעוד בחברה מדגישים כי כל לקוח יכול להחזיר מוצר שיוצר בתאריכים שפורסמו - ומבהירים שאי אפשר להסיק מכך שכל המוצרים מסוכנים או חשודים.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
ש', שקנה את אחד המוצרים ממותג הבית שופרסל, אמר לחדשות 2 כי יש לו במקרר את המוצר המדובר וילדיו אכלו ממנו: ש' הוסיף כי לא הבחין בסימנים חשודים אצלו ואצל ילדיו עד כה. הלקוח ש' זרק את המוצר לפח מיד לאחר פרסום ההודעה. "בשבוע שעבר הקורנפלקס של תלמה ועכשיו זה, אנחנו מפחדים לאכול", הוסיף בדאגה.
מנגד, בכיר באחת מרשתות השיווק אמר שהפרסומים בנושא לא עוררו התרגשות: "זה קורה כל יומיים ועכשיו יש רעש בגלל יוניליוור". הגורם הבהיר כי במקרים רבים המוצרים מוסרים מטעמי זהירות כאשר עולה חשש לחשיפה למזון נגוע - אך הדבר לא מעיד על כך שיש סכנה לציבור.
"מקבלים אחריות על התקלה, פועלים בשקיפות"
עפיף טנוס, מנכ"ל חברת טחינת "הנסיך" בה התגלה זיהום, פרסם הודעת הבהרה בה נטען כי "כלל מוצרי החברה נופקו עם אנליזות ונמצאו תקינות. במשלוח ללקוח סלטי שמיר התגלה חשש להימצאות בעיית איכות (חשש לסלמונלה) - בתיאום עם משרד הבריאות הוחלט אמש על נקיטת משנה זהירות, כחלק מדאגה ללקוחות החברה והצרכנים. לעדכן, להנחות ולהתריע את סלטי שמיר על העברת הודעה לציבור".
טנוס הוסיף כי "בבדיקות שבוצעו בקו הייצור לאריזות 1 טון בלבד ללקוחות תעשייה, התגלתה תקלה בקו. התקלה תוקנה ודווחה ללקוחות ולמשרד הבריאות".
לדבריו, שאר מוצרי החברה (צנצנות חצי קילו וקילו) נמצאו תקינות לחלוטין: "חברת טחינת הנסיך מייצרת ומשווקת מוצרי טחינה לפי כללי איכות מחמירים כחלק ממדיניות האיכות הנהוגה שנים בחברה. חברת טחינת הנסיך מקבלת אחריות מלאה על התקלה ופועלת בשקיפות מלאה מול הלקוחות, הצרכנים ומשרד הבריאות".
"תגידו מה כן אפשר לאכול"
הדברים לא מרגיעים לקוחות רבים, שמתקשים להבין האם מדובר רק בסלטי שמיר או בכל המוצרים שיש בהם טחינה - ולכן חלקם בשלב זה הודיעו שהם לא קונים סלטים מוכנים בכלל ליתר ביטחון.
מספר קונים ניסו לפנות לשירות הלקוחות וזעמו על כך שלא קיבלו מענה: "מדוע לא עונים לטלפון?". לקוח נוסף מחה ועקץ: "אולי יהיה יותר קל שתגידו לנו מה כן אכיל ובריא".
גם במערכת הפוליטית זעמו על מקרה הזיהום - האירוע החריג השני בתעשיית המזון תוך זמן קצר. ח"כ נחמן שי מהמחנה הציוני כתב בעמוד הטוויטר שלו: "ועכשיו שמיר מורידים סלטים. לא ברור מה יקרה יותר מהר, המדפים בסופרמרקטים יתרוקנו או יתמלאו מחדש. אני מהמר על הראשון".
יו"ר שדולת הבטיחות, ח"כ איציק שמולי, טען כי "משרד הבריאות חייב בבדק בית רציני מאוד. מדיניותו בכל הקשור להגנה על בריאות הציבור מפני מזון מזוהם מחוררת ולא יעילה. הגיע הזמן שמישהו שם יתעורר מיד לפני שיקרה אסון". שמולי הוסיף ביחס לפרשת יוניליוור כי "משרד הבריאות מתעקש שהייתה לו שליטה על מחדל יוניליוור, אך מתקשה להסביר איך דגני בוקר שאותם היו אמורים לאכול ילדים משמשים כעת לייצור מלט בניין".
אלו המוצרים שיש להימנע מצריכתם
ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת דווקא הגיב בבדיחות הדעת: "מזל שהסלמונלה התחילה מקורנפלקס כי אחרת גם בזה הערבים היו אשמים".
הבוקר הודיעה חברת "סלטי שמיר" על "ריקול" (קריאה חוזרת) למספר מוצרי חומוס וטחינה של החברה, זאת בעקבות הודעת ספק הטחינה הגולמית של החברה -"טחינה הנסיך", על זיהום של חיידקי סלמונלה בחומר הגלם. משרד הבריאות ציין כי כ-200 טונות של טחינה גולמית מיועדים להשמדה, וגורם בחברה הודה כי חלק מהמוצרים הנגועים כבר נרכשו על ידי לקוחות.
החברה מבקשת מכלל הצרכנים לא לצרוך את המוצרים הבאים:
כל מוצרי החומוס מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016 .
כל מוצרי הטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 16/9/2016 עד 3/10/2016 .
כל מוצרי חציל בטחינה מותגים "שופרסל", "יש", "שמיר", "אסלי", "המותג", "דליקטסן", "סלטי הבית", "יוחננוף", "פיקניק" בטווח תאריכי תוקף 1/9/2016 עד 18/9/2016 .
בנוסף ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 03-9067744.