אילון מתעד כמעט מדי יום את בנותיו. הגדולה , אופיר בת ה12 חלתה בסרטן לפני כשנתיים ונאבקת בגידול בראשה ומאושפזת בטיפול נמרץ. בחדשות 2 ליוינו אותם במחאת ילדי הקרחת. הורים לילדים חולי סרטן שמחויבים, גם על פי חוק לשהות ליד מיטתם 24 שעות ביממה. המשמעות בדרך כלל היא שאחד ההורים מאבד את פרנסתו והקצבה פשוט לא מכסה את העלויות. בזכות המאבק שלהם המדינה הכפילה את הסכום, אבל הבדיקות והטרטור של חברות הביטוח, לא השתנו.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
זה הבדיקה הכי משפילה", סיפר אילון. "הם שולחים לך אחות שתבדוק ילד האם הוא סיעודי. הם שואלים את הילד אם הוא מסוגל לעשות משהו. מה הילד עושה? מראה שהוא מסוגל. הם שמים אותך בסיטואציה שזה פשוט גועל נפש".
כדי לקבל את הכסף מהביטוח הסיעודי צריך להוכיח שלא מסוגלים לבצע מספר פעולות בסיסיות, אבל אצל ילדים זה מורכב יותר, בחלק מהזמן הם עוד יחסית מתפקדים, חלק מהזמן לחלוטין לא. אבל מה שקובע זו רק בדיקה ספציפית. הם קיבלו תשובה מחברת הביטוח, שהתביעה שלהם נדחית.
"אני לא חושב שיש אדם אחד שקרא את הפוליסה ומדמיין שהוא מדמיין את הכסף", הוסיף אילון. "וזו ההונאה הגדולה".
גם אבידן כלפה סעד את בנו צוריאל שחלה בגיל שש-עשרה. "אני במשך שנה ורבע, כמעט לא עבדתי, לא תפקדתי", סיפר אבידן. "הייתי צריך לסעוד אותו, הייתי צרייך לקלח אותו, תפקדתי כאחות סיעודית לכל דבר ועניין עם הבן שלי".
רק אחרי מאבק ממושך קיבל אבידן חלק מהסכום שטען שמגיע לו, אבל צוריאל לא שרד. שבוע וחצי לאחר שנפטר הוא קיבל מכתב מחברת הביטוח, שבו הם מששתפים בצער במשפחה על פטירת מר צוריאל כלפה. והם מבקשים שיוחזרו להם 6204 שקלים.
כשקיבלתי את המכתב הייתי המון", שיחזר אבידן. הרגשתי עליבות מצד חברת הראל שהם דרשו ממני סכום זעום כזה. אבל מעבר לזה, חוסר החמלה שלהם, בזמן שאני עדיין באבל על הבן שלי. הם שלחו את המכתב מיד בתום השבעה, עוד לפני ה-30".
עכשיו ההורים האלה רוצים לצאת למאבק כדי לשנות באופן גורף את הזכאות לקבלת הכיסוי הסיעודי לילדים חולי סרטן, כדי שיוכלו להשקיע את המאמצים במאבק במחלה, ולא בחברות הביטוח.
מחברת הראל נמסר בתגובה: "צר לנו שנשלח מכתב טרם חלפו 30 ימי האבל, אך הדבר נעשה בתום לב. החברה שילמה למשפחת המבוטח את סכומי הכסף המגיעים להם על פי המסמכים הרפואיים שנמסרו ולפי כל תנאי הפוליסה".
מחברת כלל ביטוח נמסר בתגובה: המבוטחת נבדקה על ידינו בשנת 2015 ולא ענתה על תנאי הפוליסה כהגדרתה. מאז לא פנתה אלינו המשפחה בעניין. אנו מבינים כי חלה החמרה במצבה ומבקשים להעביר אלינו את המסמכים הנדרשים ונפעל בהתאם".