בשעה 20:00 כמעט הכול היה מוכן לקראת הצגת הבכורה, נשארו הגימורים הקטנים: שאיבה אחרונה של האולם, ותליית התמונות במשרד של ראש הממשלה "יפתח רחמים", שאותו מגלם לא אחר מאשר אלי יצפאן.
דקות לפני העלייה על הבמה, יצפאן יושב בחדר ההלבשה. לשם השיפוצים לא הגיעו, את הכיבוד הביאו מהבית, מכונת הכביסה במרכז פינת הקפה של השחקנים, גם משכורות אין, ופתאום לא ברור מה מוזר יותר- המציאות או המחזה. "אתה מבין מה האבסורד?" שואל יצפאן ומוסיף: "זה התיאטרון של הממשלה, זה התיאטרון היחידי שהוא ביבי נתניהו".
הבמאי מוטי קירשנבאום מבקש להרגיע את הרוחות ומפגין סולידאריות, הוא אומר בהומור: "אני עובד בערוץ 10 שנמצא במצוקה כלכלית, ב"הבימה" שנמצא בקשיים, ועכשיו אני מחפש עוד מפעל שנמצא בקשיים". אלו ימים מורכבים עבור קירשנבאום, הצרות הולכות ונערמות, אפילו את הכדורגל הרסו לו לגמרי. לחיות במדינת ישראל זה מקצוע, לא חיים. לדעת לשרוד את המדינה הזו ולהישאר שפוי ומתפקד זה מקצוע. אך משהו נחמד גם קרה לו בדרך, התקשרו מ"הבימה" והציעו לו לביים הצגה חדשה: "שרי מלחמה". או כפי שיוצריה מגדירים אותה: "קומדיה פוליטית מעוררת דאגה".
"אני לא במאי מדופלם כזה שבא לביים את 'המלט', אני לא מתאים לזה ולא בטוח ששייקספיר היה מייחל שאביים לו את המחזה. התיאטרון מעניין אותי באמת, כשיש לו אמירה לחיינו ובעיקר לחיינו הפוליטיים", מעיד על עצמו קירשנבאום.
"ההצגה עוסקת באיוולת של הממסד הישראלי"
מדובר בקומדיה שמתארת את התנהלות לשכת ראש ממשלת ישראל ושריו עם התחלת תנועת כוחות סוריים לעבר הגבול, זו לא לשכה של ראש ממשלה מסוים, אך הקשר למציאות לא מקרי בהחלט.
המחזה נולד בראשו של שי גולדשטיין, שלוש שנים לקח לו לכתוב אותו. "חיפשתי מדיום שאפשר להגיד בו יותר מאשר שלוש דקות של מערכון", מספר גולדשטיין ומוסיף: "20 שנה אני עושה תחקיר ומתעסק בחומרים האלה יומיום, אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהפוליטיקאים משקרים כל הזמן". ההצגה לא עוסקת בשמאל או ימין, היא עוסקת באיוולת של הממסד הישראלי, שכאשר נמצא במשברים הכי עמוקים שלו, הוא חושב: מה זה יעשה לי בבחירות הבאות", מסביר קירשנבאום.
הגיבורים בהצגה אמנם מוקצנים, אך כל אחד מהם מבוסס על מה שקרה כאן, או שסביר שיקרה כאן. את שר הביטחון - שלומיאל חסר ביטחון מגלם יובל סגל, יש שרת גם חוץ נעלבת, גנרל ותיק וגזעני, ראש שב"כ שוביניסט קשוח שמגלם יגאל שדה, ויש את פרס- שהוא היחיד שנשאר נאמן לחלוטין למקור.