אחת עשרה בבוקר, העיר העתיקה בירושלים, הסימטאות שמשמשות לרוב תפאורה לסרטים על הסכסוך הישראלי פלסטיני, משנות את פניהן. כמעט כל טריק בספר ניסו כדי למשוך תיירים לישראל, אבל כזה עוד לא היה לנו.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
משרד התיירות השקיע 300 אלף שקל בסרט עלילתי סיני, עם כוכבים סינים מהשורה הראשונה, כדי שחלקו יצטלם בארץ. ז'אנג ז'יאנצ'ו, השחקנית הראשית בסרט, שיתפה אותנו בשאלות הבלתי נמנעות שהופנו אליה בבית. "כולם שאלו אותי, דאגו, אמרו לי - 'את נוסעת לישראל? לא מסוכן שם?', אחר כך אני שולחת להם תמונות ומפרסמת בלוג וכולם מגיבים: 'כל כך יפה שם, ושליו שם, ואומנותי כל כך'".
את ההחלטה יוצאת הדופן ניסה גם שר התיירות, עוזי לנדאו, להסביר. "את הסרט הזה יציגו בסין בפני מיליארד ויותר אנשים", טוען לנדאו, "אני אינני חושב שיש לך כלי שיווקי שעושה שירות לישראל באופן מיטבי יותר". מתברר שהקהל בסין אוהב לנסוע למקומות שהוא רואה בקולנוע. "אני חושב שזה מקום שמשלב בין מודרניות והיסטוריה", מספר השחקן וו קו שין, "זה מדהים", הוא מסכם, "אני חושב שהרבה סינים יאהבו את הארץ הזו".
העלילה של הסרט "אולד סינדרלה", מספרת על יחסים רומנטיים בין בני זוג והאינטריגות בין המשפחות שלהם. ישראל נכנסת לתמונה כשהזוג יוצא לחופשה של מספר ימים "היא מגיעה לכאן עם קבוצה של סינים, אז אני גם באתי הנה, בעקבותיה" סיפר שין על העלילה.
בשנה שעברה שמונה מיליון סינים בחרו יעד לנסיעה על פי סרטים שראו בקולנוע, בערך פי ארבעה ממספר התיירים שמגיע מדי שנה לישראל. הסרט צפוי לצאת לקולנוע בעוד חצי שנה, אז אולי נתחיל לראות קמצוץ ממיליארד סינים שהתאהבו בעיר העתיקה של ירושלים על המסך, והחליטו אולי לבחון אותה מקרוב.