הפסקת הפרסומות כבר מזמן חצתה את גבולות הטלוויזיה, והגיעה אל הטלפונים החכמים של כולנו - בעמודי הפייסבוק או האינסטגרם. רבים אוהבים לעקוב אחר המפורסמים ולקבל הצצה קטנה אל חייהם הנוצצים. אך מה שמרבית העוקבים לא יודעים, הוא שעבור חלק מהתמונות הללו מקבלים המפורסמים אלפי שקלים. אם לרגע חשבתם שזהו רק מקרה שמיכאל אלוני, אגם רודברג, עדן הראל, אסתי גינצבורג ועוד אחרים החליטו להעלות תמונה של המגפיים החורפיים שלהם, הרי שמדובר בקמפיין שיווקי מתואם.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"אנחנו מצליחים להגיע לקהלים ממוקדים ולגעת נקודתית בקהל רלוונטי, הסביר ערן ניזרי ממשרד הפרסום "אלנבי". "אנחנו מזהים את המעגל הראשון שאנחנו רוצים לשווק דרכו את המוצר, המותג שולח את המוצר לידוען, והוא בתמורה מעלה תמונה עם המוצר לעשרות אלפי העוקבים שלו באינסטגרם ובפייסבוק. התמורה לסלב יכולה להגיע בצורת המוצר עצמו, ולפעמים גם באמצעות תשלום כספי נוסף של אלפי שקלים לתמונה".
כך למשל תמונה של יון תומרקין ואנה ארונוב עם משקה אנרגיה שווה 4,000 שקלים לכל אחד מהם. תום קשתי קיבל שעון בחינם, בנוסף לבונוס של 3,000 שקלים. "הסכומים נעים בטווח של החל מ-1,000 שקלים לפוסט ועד לעשרות אלפי שקלים", סיפר יריב נתי, בעלי חברת ניו מדיה ופרסום ברשתות החברתיות. לכל ידוען יש מחיר משלו, כאשר הסכום נקבע על פי מספר העוקבים, כמה מפורסם הידוען, וקהל היעד אליו מכוון המותג.
נטלי דדון, המרוויחה מפרסום באינסטגרם, אמרה כי "היום רואים מהי ההשפעה האמיתית שלי על הקהל, כמה עוקבים יש לי, ובאיזו מידה אני יכולה לחשוף את המוצר החוצה. אם אני לא מגיעה עם הכוח הזה אני פשוט עוד דוגמנית". עם יותר מ-170 אלף עוקבים באינסטגרם נטלי דדון יודעת איך לעשות מהתמונות כסף, ומדי שבוע ניתן למצוא אצלה בגדים חדשים או איפור חדש, שקיבלה בחינם והעלתה תמונה שלהם לאינסטגרם.
לפני כחודש למשל זכתה הדוגמנית לאירוח בסוויטה במלון בים המלח, אירוח שעולה לאזרח הפשוט כ-1,500 שקלים, וניתן לדדון בחינם - תמורת התיוג הנכון. "אני יכולה להעיד שכרגע זהו מקור הפרנסה העיקרי שלי", היא אומרת. התחום הזה חוצה גבולות כאשר למשל הזמר פבלו רוזנברג עוצר בחנות ספורט על מנת להצטלם עם מותגים, אושרי כהן מתועד עם בקבוק וויסקי, ויוצאת "האח הגדול" דנית גרינברג קיבלה רכב למשך מספר שבועות.
אך כמו דברים רבים אחרים, הטרנד הזה כמובן לא התחיל בישראל - בעולם העוקבים אחר הסלבס נמדדים במיליונים, ובהתאם גם לסכומים מתווספים כמה אפסים בדולרים. לביצה הישראלית אם כן, יש עדיין לאן לשאוף.