יותר מ-180 מיליון איש באירופה ובאוסטרליה צפו באירוויזיון בתל אביב: איגוד השידור האירופי, EBU, פרסם היום (שלישי), שבועיים בדיוק לאחר התחרות בישראל, את נתוני הצפייה הרשמיים בשלושת המשדרים של אירוויזיון 2019 - חצי הגמר הראשון, חצי הגמר השני והגמר, שבסופו זכה נציג הולנד בתחרות.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מהנתונים עולה ש-182 מיליון צפו בטלוויזיה בלפחות דקה מאחד המשדרים של תחרות האירוויזיון ה-64 שנערכה בתל אביב - 6 מיליון צופים פחות מהתחרות שנערכה בשנה שעברה בליסבון שבפורטוגל, אלא שהסיבה לכך היא שבתחרות בתל אביב השתתפו שתי מדינות פחות (41 משתתפות כאן לעומת 43 בתחרות בפורטוגל).
73% מההולנדים בחרו לצפות השנה בתחרות - והייתה להם סיבה טובה: הנציג שלהם, דאנקן לורנס, הוכתר בסוף ערב הגמר לזוכה - והעניק למדינתו ניצחון חמישי בתחרות שיביא אותה להולנד בשנה הבאה.
שיאנית הרייטינג היא איסלנד, שם יותר מ-98% מהתושבים צפו השנה בתחרות ונחשפו לכל הטוב והיופי שיש לישראל להציע - זאת על רקע המחאה של נציגי איסלנד שהניפו צעיפים עם הכיתוב "Free Palestine" בגרין רום. באיסלנד יש כ-350 אלף תושבים בלבד ונתוני הרייטינג של האירוויזיון בה נחשבים לגבוהים ביותר מדי שנה.
40 מיליון צופים מ-225 טריטוריות שונות ברחבי העולם בחרו לעשות זאת דרך הערוץ הרשמי של תחרות האירוויזיון ביוטיוב. כ-75% מהצופים בשידור החי של התחרות שעבר בערוץ היוטיוב הם בני 35 ומטה. הנתונים מצביעים גם על עלייה בחשיפה של צעירים לתכני התחרות: יותר בני 15-24 צפו בה השנה.
בישראל עמד הרייטינג לערוץ כאן 11, בו שודרה התחרות, על 38% - ובזמן הביצוע של נציג ישראל, קובי מרימי, טיפס הרייטינג ל-44%. שיא הרייטינג במשדר נרשם במהלך אחד ההסברים של מנחי התחרות על אופן ההצבעה - 45%. בהופעתה של מדונה, שעלתה לבמה סמוך לשעה 01:00 בלילה, צפו כ-34%.