ישראל ושולמית שטאובר ידועים בנתניה כמר וגברת - קוטג'. בגיל 85, ישראל מסתכל אחורה על גביעי הקוטג' הניצבים על שולחן המטבח ומחייך בגאווה. ולמה? כי הוא האיש שהמציא את הגבינה ששינתה את הרגלי הקולינריה בישראל לעד.
אבל קודם לכל חשוב להבהיר: המותג "קוטג'" הוא לא מותג ישראלי. בשנת 1962, נסע שטאובר בתוקף תפקידו כמהנדס מזון בתנובה לארה"ב. שם, בניכר, הוא מצא את בן דודו האמריקני של הקוטג' הישראלי והחליט להעלות אותו לישראל.
מנהלי תנובה לא ידעו איך לאכול את הגבינה הזו. "'זה לא מוצא חן בעינינו, זה מקולקל', הם אמרו לי. הם פשוט לא הבינו", משחזר שטאובר. אך הוא התעקש. הוא ידע שזה מה שהשוק הישראלי רוצה, ולפי מה שיש לרובינו במקרר, הוא צדק.
בני הזוג שטאובר אומרים שהקוטג' הוא הבסיס לכל ארוחת בוקר שלהם, הכל אצלם סובב את הקוטג'. 50 שנה שהם צרכנים נאמנים. שולמית נשבעת, כי בכול זמן נתון ניתן למצוא במקררה, לפחות 5 גביעים.
את המתכון הסודי של הקוטג', ישראל לא מוכן לתת לאיש. אף אחד לא יזיז את הגבינה של שטאובר: "את סודות האטום היינו מוכנים למכור, אבל לא את הסוד של הקוטג'".