יותר ויותר תלמידים פונים לשיעורים פרטיים, בניסיון לעמוד בציפיות הגוברות מהוריהם, כך עולה ממחקר שפרסמה היום (ראשון) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בסקר ארוך טווח שנערך בין השנים 2012-12017, נמצא כי ככל שרמת ההשכלה ורמת ההכנסה של ההורים עולה, כך עולה אחוז הילדים המקבלים עזרה בהכנת שיעורי הבית.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בשנה האחרונה של הסקר נמצא כי כ-300 אלף תלמידים, שהם 18% מהלומדים במערכת החינוך, קיבלו שיעורים פרטיים. הפערים בין ילדים להורים אקמדאים לילדים להורים שאינם אקדמאים בולט: בלימודי אנגלית, לדוגמא, 61% מהילדים שלהוריהם יש תואר ראשון לפחות קיבלו שיעור פרטי, בעוד בקרב משפחות בהן להורים אין תואר אקדמי המספר עמד רק על 39%.
מתברר שגם קבלת עזרה בשיעורי בית מאחד ההורים ולא ממורה פרטי, עולה ככל שרמת השכלת ההורים עולה. כ-45% מתלמידי ישראל נעזרו בבני משפחתם בהכנת השיעורים. מתוכם 65% בבית הספר היסודי, 43% בחטיבת הביניים ו-22% בתיכון. ככל שעולים בגיל, הפער בין העזרה של הורים אקדמאים ללא אקדמאים גדל, עד ליחס של פי 3 בתיכון.
הציפיה מילדים להשיג השכלה אקדמית הולכת ועולה עם השנים. כיום, מ-70% מהתלמידים מצופה שישיגו השכלה אקדמית. גם כאן, הפער בין הורים אקדמאים ללא אקדמאים בולטים: מ-57% מילדים להורים ללא תואר מצופה להשיג תואר, לעומת 86% מהורים בעלי תואר.
ממצאי המחקר מצביעים גם על דפוס מגדרי בעזרה שמוצעת לילדים. התדירות שבה אימהות משוחחות עם ילדיהן על לימודים ושיעורי בית גבוהה בהרבה מהתדירות שבה אבות עושים זאת. 74% מהילדים סיפרו כי דיברו עם אמם בנושא בתדירות גבוהה, לעומת 49% שאמרו כי דיברו עם אביהם.