כמות פרסומי השנאה כלפי קהילת הלהט"ב כמעט הוכפלה בחודש הגאווה האחרון לעומת זה שחל בשנה שעברה – כך עולה מדוח השנאה של אגודת הלהט"ב שמתפרסם היום (שני). עוד עולה מהדוח כי פרסומי השנאה כלפי הקהילה בחודש הגאווה האחרון היה גבוה ב-165% מבחודש שקדם לו.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בחודש יוני האחרון פורסמו 2,775 פרסומים פוגעניים כלפי הקהילה הגאה, מתוך 9,150 שחיות שהתקיימו אודות הקהילה ברשתות החברתיות – כלומר, כמעט שליש מכלל הפרסומים היו פוגעניים. מהדוח עולה כי רוב השיח הפוגעני (66%) פורסם על ידי גברים, ובמחציתו כונו להט"בים "חוטאים" ו"חולי נפש/סוטים".
17% מהשיח הפוגעני כלל קללות ושמות גנאי, ויותר ממחציתו הופנה לגברים הומוסקסואלים. 3% מהשיח כלל ביטויים הכוללים קריאה לאלימות כלפי הקהילה, כאשר 60% מהשיח הזה הופנה לגברים הומוסקסואלים ו-25% לקהילה הטרנסג'נדרית.
האירוע שסביבו התקיים השיח הפוגעני בהיקף הנרחב ביותר הוא מצעד הגאווה בירושלים (616 פרסומים פוגעניים), ואחריו מצעד הגאווה בתל אביב (510). השיח הפוגעני כלפי הקהילה סביב המצעדים בחיפה ובבאר שבע תפס רק 3% מכלל השיח הפוגעני בחודש יוני. יום המצעד בירושלים היה היום בו כמות הפרסומים הפוגעניים כלפי הקהילה הגאה הייתה הגדולה ביותר.
שיח פוגעני רב הגיע בעקבות אירועים עקיפים הקשורים לקהילה, בהם: הדיון הציבורי על שלטי תנועת חזון בהם נכתב "אבא ואמא=משפחה"; הפשיטה המשטרתית על מועדון "הסאונה"; צילום השוטר את המשתתפים בהאנגר 11; והחלטת עיריית חיפה להעניק לאמיר פרישר גוטמן את אות הקהילה הגאה.
הזירה שהובילה בהיקף השיח הפוגעני כלפי קהילת הלהט"ב הייתה טוויטר (34% מכלל השיח הפוגעני), בין היתר בגלל משתמשים ספציפיים שהתבטאו בתדירות גבוהה נגד הקהילה בתקופה הרלוונטית. אחריה נמצאות פייסבוק (31%), טוקבקים (14%), פורומים (12%), אינסטגרם (6%) ויוטיוב (3%).
"אירועי הגאווה שהתקיימו השנה בכל רחבי הארץ בתמיכה אדירה של רוב החברה הישראלית, קידמו אותנו עוד צעד אל עבר השוויון - אבל גם העירו קולות חשוכים", מסר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי. "לא נעבור בשתיקה על אירועי השנאה והאלימות ונמשיך לסייע לכל מי שנפגע על רקע נטייתו המינית וזהותו המגדרית דרך מרכז הדיווח של האגודה וכלל הכלים שעומדים ברשותנו. נמשיך להיאבק, לצעוד ולהשמיע את קולנו בכל מקום ובכל זמן, בגאווה ובאהבה".