חודש יולי וקייטנותיו חלפו, וההורים עומדים חסרי אונים מול אוגוסט המתקרב: על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי אתר "אולג'ובס" בקרב 540 הורים, 42% מהם חשים כי הקריירה שלהם נפגעת בחודשי הקיץ. לא פלא - הם עסוקים בעיקר בחיפוש אטרקציות ופתרונות לילדים. 54% מדווחים על קריסה כלכלית ממש.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
גם אחרי שההורים מנצלים את שלל הפתרונות היצירתיים, החל מסבים וסבתות מגויסים ועד ל"קייטנת אמהות" בה כל אמא לוקחת אחריות ביום אחר על קבוצת ילדים, עדיין הם נותרים חסרי אונים מול המעסיקים כשפשוט אין להם די ימי חופש בשביל להיות עם הילדים.
והנתון אולי המדאיג ביותר הוא העובדה ש-54% מההורים מדווחים כי הם קורסים תחת הנטל הכלכלי בימי הקיץ. 53% העידו כי הקושי הגדול הוא במציאת תעסוקה ועניין לילדים השוהים בבית. פתרונות לילדים עולים, והרבה.
"כשאבא הוא המפרנס העיקרי בבית, באופן טבעי אמא מוותרת על הקריירה שלה ונאלצת להיות יותר בבית", מספרת רנייה, אם לשלושה ילדים, בעלת סטודיו לעיצוב בתל אביב. סטודיו שיהיה סגור שעות ארוכות בחודשי הקיץ. ואכן המחקר מראה ש-86% מהנשים סבורות שנטל הילדים נופל על הורה אחד, לרוב עליהן.
מבחינת חלוקת הנטל בבית בזמן החופשה, 64% מהנשים העידו שהקריירה האישית שלהן נפגעת במהלך החופש הגדול, לעומת רק 36% מהגברים. 78% מהנשים השיבו שסוגיית התמודדות מול המעסיק לגבי הצורך בצמצום המשרה בתקופה זו מהווה קושי גדול עבורן, לעומת 22% מהגברים שסברו כך. כמו כן, 85% מהנשים ייקחו חופשה ללא תשלום לעומת 15% מהגברים בלבד.
"גם הנתונים מאותו סקר בשנה שעברה מראים שהמצב של העובדים ממשיך להיות עגום והם חווים קושי מאוד גדול", מספרת עינב בימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב"אול ג'ובס". "לצערנו זה לא משהו שהולך להשתנות לא מכיוון העובד ולא מכיוון המעסיק, דרוש שינוי מערכתי".
עוד עולה מהנתונים כי רוב ההורים מנסים להיערך מבעוד מועד לתקופה הלא פשוטה. 38% העידו כי ינצלו את ימי החופש שיש להם כדי להישאר עם הילדים, 18% מהם ייקחו חופש על חשבונם ו-35% מהם העידו שהם מתכוונים לעבוד כרגיל במהלך כל ימי החופש הגדול.