לראשונה, משרד החינוך פרסם את מדד החינוך הערכי - "התמונה החינוכית" - עבור 260 רשויות שונות ברחבי הארץ. המדד החדש, שפורסם ברמה הארצית בתחילת החודש, חושף את ההישגים הערכיים והלימודיים בכל רשות בפירוט רב. הנתונים מתייחסים לשנת הלימודים תשע"ה (2014-2015) ומתפרסמים לקראת תחילת שנת הלימודים החדשה.
אז מה מצב החינוך ביישוב שלכם? היכנסו ללינק המצורף, עברו לעמוד השני ולחצו על שם הרשות בה אתם מתגוררים.
במסגרת המדד בדק משרד החינוך את המעורבות החברתית-אזרחית, קידום הסובלנות, מעורבות באירועי אלימות, קירבה ואכפתיות בין המורים לתלמידים, גיוס לשירות צבאי או התנדבות לשירות לאומי/אזרחי, שייכות תלמידים, סוגיות של זהות ומורשת ושותפות הורים וקהילה. המדד מתחשב גם בשיעורי הנשירה מהלימודים, לצד תחושות המורים – עד כמה בית הספר מפתח ומקדם אותם ומידת ההזדהות שהם חשים. בפן הלמידה וההישגים, המדד מתחשב בסקרנות ועניין, שיעור הזכאים לבגרות, טוהר בחינות, בגרויות באנגלית ובמתמטיקה ברמה של 4 או 5 יחידות.
במשרד החינוך ציינו כי לראשונה הישגי בתי הספר משקפים גם תחומים כמו מעורבות חברתית, נשירה, טוהר בחינות ואכפתיות בין מורים לתלמידים. עד כה הנתונים המרכזיים שפורסמו עסקו רק בשיעור הזכאות לבגרות, אך לדברי המשרד "עשייה חינוכית, ערכית ומשמעותית חשובה לא פחות". המדד מהווה השלמה לרפורמת "הלמידה המשמעותית" שיישם השר הקודם שי פירון, בה הורחבו הפעילויות הערכיות.
"לראשונה יקבלו הרשויות המקומיות מידע במדדים שונים על נתוני התלמידים הגרים ביישוב במקביל לנתוני התלמידים הלומדים ביישוב. התמונה החינוכית גובשה בשיתוף עם השותפים לעשייה החינוכית – רשויות, מנהלים, מורים והורים", ציינו במשרד. שר החינוך נפתלי בנט אמר עם פרסום המדד: "בתי הספר הם לא מכונות של ציונים אלא חממות של ערכים. בית ספר שבודק את התלמידים רק לפי הציון - לא מעניק חינוך, אלא נותן מסר שלילי לתלמידים. אני מאמין ששינוי שיטת המדידה תביא לשינוי משמעותי במערכת החינוך".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק