סקר מיוחד שערכה הסתדרות המורים בקרב מורים בבתי ספר יסודיים חושף נתונים חדשים ובודק עד כמה הטלפון הסלולרי מפריע ללימודים בכיתות. 74 אחוזים מהמורים אומרים שהטלפון פוגע באופן קשה בקשב של התלמידים, וכחצי מהמורים מאמינים שהטלפון משפיע לרעה על איכות השיעור.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
לאט-לאט, רבים מבינים את ההשלכות של הטלפון הסלולרי על החיים שלנו וגם על מה שקורה בבתי הספר. בסקר מיוחד שערכה הסתדרות המורים בבתי ספר יסודיים עולה גם כי 64 אחוזים מהמורים אומרים שבעיות משמעת בכיתה נובעות מעצם השימוש בסמארטפון בשיעור.
63 אחוזים מהמורים מודים שנאלצו להתערב בקבוצות וואטסאפ של הכיתה בשל בריונות ברשת. 58 אחוזים מהמורים נתקלו בחרם בכיתה - שנוצר בעקבות שיח בקבוצות הוואטסאפ.
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, ביקשה לבחון גם את דעתם של המורים הוותיקים יותר. כשנשאלו האם הם מבחינים אצל התלמידים בשינוי שנובע מהשימוש בטלפונים - 78% הודו שיש ירידה בכישורים החברתיים.
באופן גורף, 75 אחוזים מהמורים היו רוצים שמשרד החינוך יקבע מדיניות ברורה בנושא אי הכנסת טלפונים לכיתה.