433 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, יותר מהרוג אחד בכל יום, כך עלה מהנתונים המדאיגים שהציגה היום (חמישי) עמותת "אור ירוק". הנתונים מצביעים על עלייה חדה משנה שעברה של 21% ועל שיא של כל הזמנים בנתונים שהולכים ועולים משנה לשנה.
הרוגים בתאונות דרכים לפי סוג הרכב
-
155 בני אדם נהרגו בתאונה ברכב הפרטי - 36% מכלל ההרוגים.
-
112 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים - 26% מכלל ההרוגים.
-
97 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים - 22% מכלל ההרוגים.
-
29 רוכבי אופניים, אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי נהרגו בתאונות דרכים ההרוגים - 7% מכלל ההרוגים השנה.
-
77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות משאיות מעל 3.5 טון, 18% מכלל ההרוגים השנה
-
22 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים – 5% מכלל ההרוגים השנה.
-
שמונה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות טרקטור.
ההרוגים בתאונות דרכים לפי גיל
-
43 ילדים בגילי 0-14 נהרגו בתאונות דרכים - 10% מכלל ההרוגים.
-
101 צעירים בגילי 15-24 נהרגו השנה בתאונות דרכים - 23% מכלל ההרוגים.
-
65 נהגים צעירים עד גיל 24 נהרגו בתאונות דרכים - 15% מכלל ההרוגים השנה.
חיפה העיר הכי מסוכנת - חדרה במקום השני
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני הנפגעים בתאונות הדרכים בשנת 2024, על פי נתוני הלמ"ס לחודשים ינואר-אוקטובר. ניתוח הנתונים כלל את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בערים גדולות, שבהם יש מעל 50 אלף תושבים.
אחרי חיפה שבמקום הראשון והגרוע עם 581 נפגעים בתאונות דרכים בשנת 2024 ניצבת חדרה עם 1.6 נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בשנת 2024 - 164 נפגעים בתאונות דרכים. פתח תקווה ניצבת במקום השלישי עם 1.6 נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים - 397 נפגעים בתאונות דרכים בשנת 2024. ש
תל אביב-יפו ניצבת במקום השביעי עם 1.2 נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים - 581 נפגעים בשנת 2024. בירושלים אמנם נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בשנה שחלפה, 792 נפגעים, אך בהשוואה לכל אלף תושבים, בירת ישראל נמצאת במקום ה-18 עם 0.8 נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים.
מנכ"ל אור ירוק: "2024 מדגישה את כישלון משרד התחבורה"
"מעל 400 משפחות נהרסו השנה וחייהם לא ישובו להיות כפי שהיו לפני התאונה", מציין עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, ומותח ביקורת על התנהלות משרד התחבורה בשנים האחרונות, "עבודה קשה של שנים רבות ירדה לטמיון בשנת 2024".
עו"ד יעקב המשיך והאשים את הממשלה ואת השרה מירי רגב: "מדינת ישראל חזרה שני עשורים לאחור והאזרחים שילמו את המחיר הכבד ביותר. השנה האחרונה מדגישה את כישלון האסטרטגיה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים".
עוד אמר עו"ד יעקב: "שנים של צמצומים וקיצוצים באו לידי ביטוי השנה ביתר שאת. אסור להמשיך להתנהל באדישות ממשלתית כאילו נגזר עלינו לחיות עם הקטל הדרכים. אחרי שנה כה קשה חייבים לחשב מסלול מחדש ולשים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות. 2025 חייבת להיות שנת ריפוי בכבישים".
מנכ"ל אור ירוק קרא לרגב לאשר ולתקצב את התוכנית הלאומית הרב שנתית אשר שנמצאת לדבריו על שולחנה זמן רב. "אישור התוכנית תוביל להפחתה של 50% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנים הבאות. כל יום ללא אישור התוכנית חושף את כולנו לסכנה שבכביש, סכנה מיותרת שניתן למנוע אותה בהחלטה אחת מצילת חיים", הוא סיכם.