תושבי ירושלים קיבלו היום (רביעי) בשורה טובה בנוגע לתחבורה הציבורית בעיר הבירה. משרד התחבורה ועיריית ירושלים הודיעו שהתקציב לביצוע הקו הכחול של הרכבת הקלה אושר בוועדת הכספים. בנוסף, הקו האדום המוארך של הרכבת הקלה צפוי לפעול תוך מספר שבועות, ובעוד כשנה גם הקו הירוק אמור לפעול באופן סדיר.
העבודות להכשרת תוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה צפויות להתחיל בצורה מידית והתקציב שאושר בוועדת הכספים היום, כ-360 מיליון שקלים מיועד לביצוע שלושת המקטעים המרכזיים בקו. התקציב שאושר היום, מיועד להתחלת העבודות בשלושה מקטעים מרכזיים בקו: קרן היסוד, עמק הרפאים ומקטע הח'אן, שם תתחבר הרכבת הקלה לרכבת ישראל.
מה הוא הקו הכחול?
- הקו יחבר בין שכונת רמות בצפון הבירה ועד לשכונת גילה בדרומה
- תוואי הנסיעה יהיה באורך כ-31 קילומטרים, מתוכם 2.5 קילומטרים תת-קרקעיים
- הקו יכלול 53 תחנות רכבת ובו יפעלו 66 רכבות מדי יום
- התוואי אמור לספק פתרונות תחבורתיים ל-250 אלף נסיעות נוסעים ביום
- עלות הפרויקט צפויה להיות 16.5 מיליארד שקלים
- הרכבת תחל לפעול בהדרגה בין השנים 2028 ועד 2032
שרת התחבורה, מירי רגב סיפרה לאחר הודעת משרדה: "ירושלים ממשיכה להוביל את כל ערי ישראל בפיתוח תחבורה ציבורית הנשענת על רשת הסעת המונים. החל מהקו האדום, שהקדים את שאר המדינה בעשור שלם, דרך הקו הירוק שבעזרת השם יתחיל לפעול בקרוב, ועד הקו הכחול שבימים אלה יוצא לדרך", אמרה שרת התחבורה.
"ירושלים תהיה העיר הראשונה בישראל שתכוסה ברשת של רכבות קלות נוחות וידידותיות למרקם החיים העירוני, ושבה כמעט כל תושב נמצא במרחק הליכה מתחנת רכבת קלה", הצהירה השרה רגב.