כמעט ארבעה חודשים חלפו מאז 7 באוקטובר - והסגירה הכמעט מוחלטת של עולם התעופה עבור הישראלים. זו הייתה אמורה להיות שנת שיא בנתב"ג – התחזיות היו אופטימיות וניבאו שבירה של כמעט כל שיא אפשרי. היו שחלמו על 25 מיליון נוסעים ב-2023, אבל התכניות השתנו ולבסוף המריאו ונחתו רק כ-22 מיליון נוסעים.
בשבוע האחרון, מספר הנוסעים הממוצע שעבר בנתב"ג עמד על כ-22 אלף בני אדם. זאת לעומת חודש ינואר בשנה שעברה - שבו מספר הנוסעים הממוצע עמד על כ-55 אלף נוסעים. לצד זאת, מדובר בעלייה ניכרת, ודאי לעומת ימי המלחמה הראשונים - אז עברו בנתב"ג השומם פחות מ-10,000 נוסעים ביום. עוד באותה התקופה, חברות התעופה הישראליות התרכזו ב"טיסות חילוץ" - השבת ישראלים לארץ, כפי שמוכר לנו מתקופת הקורונה. בטיסות האלו היו עשרות אלפי ישראלים, רובם חיילי מילואים שעשו הכול כדי לחזור ארצה כמה שיותר מהר.
עכשיו מרגישים שנתב"ג חוזר להיות עמוס, ובימים האחרונים אפילו נרשמו תורים ארוכים של ממש - כאלו שהזכירו את ימי הקיץ. עובדים רבים ברשות שדות התעופה שהוצאו לחל"ת הוחזרו לעבודתם בימים האחרונים.
התורים הארוכים מגיעים יחד עם חזרתן של חברות תעופה זרות רבות לישראל. חוץ מאל על, ארקיע וישראייר שהמשיכו לטוס לאורך כל התקופה, החזרה המשמעותית הראשונה הייתה של קבוצת לופטהנזה הגרמנית, ששבה לישראל יחד עם חברות הבת סוויס ואוסטריאן. ההפתעה האמיתית הגיעה מכיוון חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, איתיחאד, שהמשיכה לטוס לאורך כל התקופה, וגם מ-flydubai, ששמרה על הקו בין תל אביב לעיר הגדולה באיחוד האמירויות באופן רציף מתחילת המלחמה.
כעת, הפנים נמצאות לקראת החזרה המסיבית של חברות התעופה הסדירות הגדולות, וכמובן החזרה של חברות הלואו קוסט (חסך). ריינאייר חוזרת כבר בתחילת פברואר, ו-Wizz, שמציעה מחירים נמוכים, חוזרת בתחילת חודש מרץ - ותפעיל טיסות לשישה יעדים שונים.