סערה בתיכון עירוני ד' בתל אביב: שלושה תלמידים הגיעו לבית הספר כשהם עטופים בדגל ישראל וזומנו לשיחה אצל המנהל אורי לס. לס זימן לשיחה את השלושה וגם תלמידים אחרים שהתלוננו עליהם בטענה שזהו "אקט לוחמני". התלמידים המתלוננים בחרו שלא להגיע לשיחה. המנהל הביע את התנגדותו להתעטפות בדגל בנימוק שאקט זה "עלול להיחשב לאומני ופוגעני".
הזימון לשיחת הבירור עורר מהומה והורים רבים זעמו על התנהלות המנהל - שהסביר שניהל אותה בעקבות פנייה שהתקבלה אצלו. "מספר תלמידים ועובדים ראו את ההתעטפות בדגל ישראל כאקט פוגעני, ולכן היה לי חשוב לשוחח עם התלמידים על המשמעות והתחושות שעלו מהאקט שלהם", כתב המנהל לס. "קיימתי שיחה עם שלושת התלמידים כאשר ההתעטפות בדגל הייתה הנושא, ואני זה שיזמתי אותה לאחר הפניות שהגיעו".
"השיחה היתה פתוחה וערכית, ולא עסקה ב'מה מותר ומה אסור'", טען המנהל. "לא שללתי מהם את האפשרות להתעטף בדגל ישראל, אלא הסברתי להם שהפעולה הזה נתפסה בעיני תלמידים ועובדים בבית כאקט לאומני ופוגעני. אחד התלמידים אפילו הסכים איתי".
לס ניסה להסביר כי באותה השיחה אף העלו יחד את האפשרות לרכוש דגלי ישראל לתלמידים בציון חודש לטבח, כמסר מפייס. "הסכמתי עם הדברים וכך גם הסתיימה השיחה", כתב לס להורים במכתב הבהרה ששיגר להם לאחר האירוע.
המנהל אומנם טען שהאירוע הסתיים ברוח חיובית, אך זעם ההורים רק גבר בעקבות שיחת הנזיפה. אחת האמהות אמרה בשיחה עם N12: "אני עדיין לא מבינה איך הסתובבות עם דגל ישראל יכול להיפרש כמסר לאומני ופוגעני. למה אורי (המנהל) לקח לשיחה דווקא ילדים שהסתובבו עם הדגל, ולא את אלה שזה הפריע להם".
"בעבר היו תלמידים שהגיעו לבית הספר עטופים בדגלים של פלסטין", אמרה האם. מעניין למה לא הפריע לו אז. מותר להתעטף בדגלי ישראל בהפגנות בקפלן, ומותר להתעטף בדגלי ישראל במלחמה. זה אף פעם לא לאומני ואף פעם לא פוגעני".
חלק מהתלמידים שנכחו בשיחה עם לס הפיצו פוסטים והודעות בין חבריהם על המפגש התמוה בחדר המנהל. לידי N12 הגיע המכתב ששיגר לס להורי בית הספר ובו שיתף את ההורים בסדר האירועים הכרונולוגי לדבריו: "כל כוונתי הייתה לשמור בשיחה על מסרים ערכיים ומיטביים ותו לא. כשעה לאחר הפגישה התברר כי שניים ממשתתפיה כתבו את טקסט והפיצו אותו".
עוד התייחס המנהל לטקסט בפשוטו, באומרו: "ההתעטפות בדגל היא מעשה סמלי. יש רבים שיטענו כי ההתעטפות בדגל מוזילה את ערכו של הדגל. דגל איננו צעיף של קבוצת כדורגל, איננו טלית ואיננו בגד. דגל מסמל מהות של מדינה. התעטפות בדגל יכולה להיחשב כזילות של המדינה היקרה לכולנו, ומכאן שגם כאקט פוגעני. מעולם לא אמרתי שיש לי בעיה עם חוק גיוס חובה. שירתי כלוחם בצבא, עשיתי מילואים שנים ארוכות, ואני מעודד תלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם בצבא. ציינתי שיש כאלה שרואים את הדברים אחרת".
בהתייחסותו לזעם ההורים והתלמידים, טען לס כי ההודעה שפרסמו התלמידים הייתה מתריסה ומסולפת וזימן את השניים לשיחה דחופה בחדר המנהל. "בטקסט יש 'מוזיקה' של מרד. זו כמעט הסתה, גם אם שלא מודעת. ההודעה כולה מכוונת אישית, מאוד נמוך, באופן פוגעני, שגוי, חסר בסיס עובדתי וללא הסכמתי. ישבנו ביחד עם מנהל החטיבה העליונה ורכזת שכבת י"ב. אני מודה שכעסתי מאוד, הן ברמה האישית והן בשם בית הספר. אמרתי לתלמידים שמדובר בהתנהגות חצופה, פוגענית, לא מכבדת, מעליבה, נטולת הקשר, נטולת סמכות, לא אמיתית, מלאת בלע והוצאת דיבה".
לאחר שננזפו התלמידים, כתב לס להורים: "התלמידים קיבלו את הדברים, התחרטו על המעשה, קיבלו על עצמם אחריות, לא עסקו בהטחות ולא בהאשמות וביקשו לתקן את הרושם. התלמידים אף הציעו והתחייבו לכתוב הודעה בתפוצה זהה לקודמת, שבה יסבירו את מהות האחריות שם קיבלו על עצמם ואת הטעות שעשו".
ממשרד החינוך נמסר: "הנושא בבדיקה מעמיקה עם המחוז ובית הספר. מדיניות המשרד היא עידוד הצגת דגל הלאום והנפתו, על אחת כמה וכמה בעת מלחמה".