בלי בושה: נהג מונית עקץ נער אוטיסט כשגבה על נסיעה מרחובות לאריאל, שבלי פקקים אמורה להמשך 50 דקות, יותר מ-800 שקלים. אימו של הצעיר, מירב ברנבס, סיפרה היום (שישי) ב"שישי בחמש": "הנהג אמר לי 'זה הסכום, הבחור הסכים, זה לא מעניין אותי'".
"הבן שלי בן 23 על הספקטרום, אוטיסט בתפקוד גבוה, ומבחינתו גם אם הנהג היה אומר 20 אלף שקל – הוא היה אומר 'בסדר'", הסבירה מירב. "הבן שלי עדכן אותי שהוא לא הספיק לעלות על אוטובוס ולכן הזמין מונית. שאלתי אותו בכמה כסף מדובר והוא אמר לי 750 שקל. הייתי מזועזעת מהסכום"
לפני שדרשה מבנה לדבר עם הנהג לפני סיום הנסיעה, מירב בדקה עם כמה נהגים כמה אמורה לעלות הנסיעה. "זאת נסיעה שאמורה לעלות כ-300 שקל, כולל טיפ, נסיעה שבלי פקקים לוקחת 45 דקות", סיפרה. "אני לא יודעת אם הנהג קלט שהילד אוטיסט, אבל זה המחיר שהוא אמר לו".
מירב ביקשה מבנה לדבר עם נהג המונית שסרב כמה פעמים. "בסופו של דבר הוא שם אותו על רמקול והסברתי כי מדובר בילד על הספקטרום", אמרה. "הסברתי לו שכל סכום שהיה דורש, הבן שלי היה אומר 'בסדר'. אני מבקשת ממך, תגבה את הסכום שמגיע לך, אני לא מנסה להתנער. לא מבקשים נדבות".
"הוא אמר לי: 'זה הסכום, הבחור הסכים, זה לא מעניין אותי, ככה זה יהיה'", הוסיפה. הנסיעה הסתיימה – והנהג לא הסכים לחזור בו מהסכום אותו אמר לבנה של מירב.
"ניסיתי לפנות לגט פעמים רבות, דרך פלטפורמות שונות, והם התנערו מאיתנו", סיפרה מירב. "כשענו אמרו שזה מקרה חמור והם יבדקו מה קרה. חזרו אליי ואמרו – 'זה לא קשור אלינו, זה לא עובד שלנו, הוא רק משתמש באפליקציה של גט'".
רק אחרי הסערה והפוסט שפרסמה מיכל, אימו של הצעיר, שהפך לוויראלי ברשת, בחברת המוניות גט טקסי יצרו איתה קשר – מטעמם, התנצלו והציעו פיצוי כספי על כך - 100 שקלים. "אמרתי להם שלא מדובר בכסף, זאת גנבה לאור יום".
מחברת Gett נמסר בתגובה: "החברה רואה את המקרה שמתואר על ידי הלקוחה בחומרה רבה ומצרה על החוויה השירותית של הלקוחה ובנה. עד לבירור העניין, הנהג נחסם משימוש באפליקציה. בנוסף, הלקוחה זוכתה בגין הנסיעה. כדי שניתן יהיה למצות את הטיפול במקרה הוצע ללקוחה להגיש תלונה למשרד התחבורה, הגוף שאמון על נהגי המוניות".