החופש הגדול הגיע ובני הנוער שמחפשים בילוי מחוץ לבית מתניידים ממקום למקום גם באמצעות הקורקינט החשמלי. החוק היום מתיר רק לרוכבים מעל גיל 16 שעברו מבחן תיאוריה לעלות על הכידון, אך הנערים מוצאים שלל דרכים יצירתיות לעקוף את ההגבלות של חלק מחברות השכרת הקורקינטים השיתופיים - החל מצילום רישיון הנהיגה של ההורים ועד הזנת תעודת זהות מזוייפת.
בחודשיים האחרונים נרשמו 50 דוחות לרוכבים שביצעו עבירות כשרכבו על הקורקינט השיתופי, ומתחילת השנה עיריית תל אביב חילקה יותר מ-17 אלף דוחות בגין רכיבה אסורה על המדרכה, כלומר נסיעה ללא קסדה ועבירות נוספות. "אנחנו עושים אכיפה על קסדות, על מדרכה, הרכבות. כל מה שצריך למנוע סכנה לתושבים שהולכים במדרכה", סיפרה תהילה פלזנטל, פקחית בעיריית תל אביב יפו.
ד"ר נטע כהן, מנהלת שירות טראומה במיון בית החולים איכילוב, הסבירה על הסכנות שמביאה הרכיבה על קורקינטים חשמליים: "אנחנו רואים כל שנה עלייה בפציעות וכמובן שבחופשים ובעונת הקיץ שיעור הפגיעות גם הולך ועולה. אנחנו עדים לפציעות הרבה יותר קשות, בייחוד כשנוסעים בלי קסדה אבל גם עם קסדה".
ציפי ברנד, מועמדת לראשות העיר תל אביב, הוסיפה: "הרוב המוחלט של התושבים דורשים הסדרה. רבים מאוד ובמיוחד תושבים בני הגיל השלישי מפחדים היום לצאת מהבית. אימהות לילדים מפחדות להוציא את הילדים שלהן לרחובות - כי לא ברור מאיפה תבוא הסכנה".