מכתב התראה לפני תביעה ובו דרישה לפיצויים בשווי 50 אלף שקלים נשלח לחברת קסטרו והנהלת קניון איילון, לאחר ששלוש בנות נתקעו במעלית במקום קרוב לשעה. "בלתי נתפס שלקוחות החנות מצאו עצמן במשך 40 דקות כלואות במעלית וצורחות את נשמתן", הסביר אביהן ל-N12. מקסטרו נמסר: "צוות החנות היה צמוד לילדות מהרגע הראשון של התקלה".
האירוע התרחש בחודש שעבר בקניון ברמת גן. "כשהמעלית נתקעה הבנות נכנסו להיסטריה", צוין במכתב ההתראה. "מוכרות החנות פשוט הביטו בהן ולא עשו דבר. אף אחד לא נחלץ לעזרת הבנות". לדברי עו"ד מאור עשיר, שמייצג את הנערות, הן התקשרו לאביהן שהגיע למקום וניסה לחלץ אותן.
"הבנות סובלות מנדודי שינה ומפחד ממקומות סגורים", אמר אביהן עם הגשת מכתב ההתראה. "גם כשהגעתי למקום וביקשתי הסברים. שיקרו לי במצב נחושה ואמרו ש'מטפלים בחילוץ הבנות', למרות שכלל לא עשו זאת".
עורך הדין מאור עשיר, המייצג את הנערות, הוסיף: "מדובר ברשלנות שגרמה לבנות לטראומה נוראית, סיוטים, פחדים ועוגמת נפש רבה. פניותיי המקדימות לגורמים הרלוונטיים לקבלת פרטי האירוע - לרבות תיעוד מצלמות המקום - נענו בגרירת רגליים והסרת אחריות תוך העלאת טענות מן הגורן ומן היקב כי זו אשמתן של הבנות שנכנסו למעלית ולא נזהרו. חלם במיטבו".
מקסטרו נמסר בתגובה: "אנו מצרים על המקרה בו ילדות צעירות נכנסו למעלית לבד, זאת על אף ההנחיה הברורה המצוינת בה בפירוש שהשימוש מתחת לגיל 14 הוא בליווי מבוגר בלבד. מיד עם קרות המקרה, הוזעקו למקום מכבי אש וטכנאי המעלית, אשר חילץ את הבנות עם הגעתו למקום. הילדות נתקעו במעלית שקופה בה הן רואות ושומעות את סביבתן, ובו בזמן צוות החנות היה צמוד לילדות מהרגע הראשון של התקלה, הרגיע אותן ונכח באופן מלא עד לתיקון התקלה".