חברת הפרסום נור - אחת מהחברות הגדולות לפרסום בשלטי חוצות ועל גבי אוטובוסים, ממליצה בחוזים שלה מול המפרסמים להימנע משימוש בנשים בפרסומות מחשש להשחתה של השלטים במקומות מסוימים.

"ממליצים להימנע משימוש בדמות נשית במיקום זה"

יפה מקסימוב, בעלים של רשת קוסמטיקה במרכז הארץ, פנתה לחברת נור כדי לפרסם שלט פרסומת למכון שלה על גבי האוטובוסים של חברת אגד, שנור היא זכיינית הפרסום שלה. הפרסומת לדברי מקסימוב יועדה להתפרסם על אוטובוסים של אגד בערים שונות במרכז הארץ, בעיקר באזור רמת גן וראשון לציון.

בתמונה שבה ביקשה להשתמש, נראות שתי נשים - אחת מהן עומדת בגבה למצלמה, וניתן לראות מעט מהגב התחתון שלה בקצה החולצה. לתדהמתה, גילתה מקסימוב כי בחברת הפרסום נור, החליטו "להצניע" את גופן של הנשים בפרסומות. בתמונה החדשה שנשלחה אליה על ידי החברה, כוסה גבה של האישה המופיעה בצד שמאל, וטושטשו קווי המתאר של גופה ושל החזה של האישה המוצגת מצד ימין.

נוסף על כך, בחוזה שנחתם מולם - מציעה חברת נור למפרסמים בשלטי החוצות שלא לפרסם נשים: "לצערנו הרב אנו ממליצים להימנע משימוש בדמות נשית במיקום זה. אנו פועלים מול הרשויות לשינוי סטטוס זה". חברת נור אף דרשה מהמפרסמת להתחייב כי אם יושחת שלט פרסום היא שתישא בעלויות ולא החברה עצמה.

פרסום של תמונות נשים בגופיות גורר "חוסר נוחות"

זו לא הפעם הראשונה שבה שמה של חברת אגד נקשר באיסור על פרסום נשים עקב "בעיית צניעות". רק לפני חודשיים חברת האוטובוסים ביטלה את הצגתו קמפיין של אתר האופנה ONE PROJECT על גבי האוטובוסים שבחזקתה, בטענה כי פרסום תמונות של נשים בגופיות גורם "חוסר נוחות ומורת רוח לחלקים נרחבים בציבור הישראלי". ההחלטה התקבלה לאחר שהמודעות כבר הודבקו על כלי הרכב. בפרסומת של אתר האופנה נראו מארינה מקסימיליאן בלומין, טליה עובדיה ואנה ארונוב בגופיות בעלות כתפיות דקות.

המאבק מול חברת אגד ופרסום נשים נמשך כבר שנים. ב-2008 סירבה זכיינית הפרסום של האוטובוסים לפרסם מודעה עם תמונתה של ח"כ לשעבר רחל עזריה בזמן הבחירות המוניציפליות. עזריה עתרה לבג"ץ שהורה לפרסם את המודעה.


מחברת נור נמסר בתגובה: "כזכיינית פרסום החוצות על גבי האוטובוסים העירוניים של אגד, אנו פועלים ומשתדלים להעלות פרסומות צנועות, מכבדות ובלתי מפלגות מתוך התחשבות בכלל האוכלוסייה. אשר הקיצוניים שבהם מגדילים להגיב ולעשות עת שהם מכלים זעמם ופוגעים באוטובוסים של אגד, אשר לסופו של דבר עלולים להיות מושתים עלינו כחברת פרסום מסחרית".

מחברת אגד נמסר בתגובה: "״כחברת היסעים פרטית, אגד אינה מתערבת בתכני הפרסום
על גבי האוטובוסים, מדובר בזכות מסחרית של זכייניות הפרסום נור וכנען. עם זאת, במסגרת ההתקשרות עם הזכייניות נקבע שפרסומות שאינן צנועות ומכבדות באופיין (ללא קשר למגדר, מוצא ודת ) אינן מורשות לעלות על האוטובוסים, הן כדי להתחשב ברגשות קהלים שונים בחברה הישראלית והן כדי למנוע נזקים שנגרמים לאוטובוסים של אגד בגין פרסומות מעוררות מחלוקת. במקרה הזה לא התעוררה כל בעיה ואגד לא התערבה או אסרה את הפרסום. עובדתית הפרסום, בתצורתו המקורית, עלה על גבי מאות אוטובוסים ברחבי הארץ. כל ניסיון לשרבב את אגד לעניין זה הינו מלאכותי ומיותר״.