החלום הגדול להיות טייס, התקווה וההבטחות – התנפצו: חברת CAA, בית הספר לטיס מסחרי, נפתחה בשנת 2018 עם קמפיינים גדולים ומרשימים, ובעיקר מוטיבציה לגייס תלמידים. הפנים שמייצגות אותה – הרמטכ"ל וטייס הקרב לשעבר, דן חלוץ, ששימש נשיא האקדמיה. אך המקום נסגר, ולא מעט תלמידים נשארו ללא ההכשרה שהובטחה להם.

בתמורה לסכום של 240 אלף שקלים, באקדמיה הבטיחו צבירה של 200 שעות טיסה. הלימודים החלו באילת, אך עם הסגר הראשון האקדמיה החליטה לעבור לראש פינה – ושם החריפו הבעיות. תלמיד בבית הספר לטיס CAA, סיפר: "פתאום היו עיכובים וביטולים של טיסות. משהו מאוד נפוץ היה שאתה מגיע לשדה במיוחד, ואומרים לך שהטיסה מתבטלת, בלי להודיע מראש. היינו עוברים לפעמים שבועות שלמים בלי טיסות".

לאחרונה, בגלל קשיים כלכליים, החברה נכנסה לפירוק מרצון וסגרה את שעריה. יובל בן דוד, תלמיד בבית הספר לטיס CAA: "שילמנו רבע מיליון שקל על קורס שאנחנו אמורים לצאת ממנו טייסים מסחריים לכל דבר, ונשארנו בלי כלום. איך אתם יכולים ללכת לישון בלילה אחרי שלקחתם כסף מחייל משוחרר, שעבד קשה, והשארתם אותו פשוט בלי כלום?"

צפו בסיפורים המעניינים של 17.1 לאורך השנים (צילום: איציק אדרי, חדשות)
דן חלוץ, שהיה נשיא האקדמיה CAA | צילום: איציק אדרי, חדשות

כעת נותר לתלמידים להגיש בקשה לבית המשפט ולקוות שכספם יוחזר להם. אימא של תלמיד שלמד ב-CAA, סיפרה על עוגמת הנפש: "לקחנו הלוואות בשביל זה. הוא עבד שנתיים לפני כן וחסך, ואת כל הכסף שלו הוא שם בקורס הזה. זו אכזבה נוראית".

תגובת הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ: "הייתי נשיא האקדמיה עד פרישתי מהתפקיד. לא מילאתי תפקיד ביצועי בניהול האקדמיה בשום שלב".

תגובת CAA: "בין האקדמיה למר יובל בן דוד יש מחלוקת משפטית. בן דוד עצמו בחר שלא להתייצב לטיסות ולשיעורים, ועיכב במו ידיו את סיום הקורס על ידו. עוד יש לציין כי בן דוד לא השלים את התשלום שהתחייב לו בגין הקורס. האקדמיה צמצמה את פעילותה, והיא משלימה בימים אלו התחייבויות כלפי חניכים".

"בין האקדמיה לאביו של בן דוד התנהלו מספר שיחות להסדרת העניין המשפטי ביניהם", הוסיפו. "לצערנו, בחר בן דוד לפנות לתקשורת במטרה להפעיל לחץ פסול על האקדמיה. אין באפשרות האקדמיה להגיב על פניות אנונימיות. בסופו של דבר, עשרות חניכים סיימו את הקורס המסחרי".