תושבי הפריפריה נאלצים להעביר שעות בדרכים מדי יום כדי לעבוד במרכז. שגיא סעדה, תושב נתיבות, עבד במרכז, אך לאחר שסבל מאוד מהדרכים - הוא החליט להתפטר, וכעת הוא מנהל מאבק כדי להוביל שינוי בתחבורה הציבורית בפריפריה. "כל יום הייתי בדרכים חמש שעות כדי לעבוד, ראשי הערים הדרומיות צריכים להתעורר".
"הייתי קם ב-7:00 בבוקר, וחצי שעה לאחר מכן הייתי מגיע לתחנת הרכבת בנתיבות. כעבור כחצי שעה נוספת, אם הרכבת לא איחרה, היינו יוצאים לתחנת הרכבת באשדוד - בנסיעה שלקחה עוד חצי שעה", סיפר סעדה. "מתחנת הרכבת באשדוד, הייתה מתבצעת החלפה כפויה של הרכבת ומשם הייתי ממשיך לראשון לציון. אני בכוונה מדגיש את המילה כפויה כי רכבת ישראל החליטה שההחלפה תיקח 30 דקות ולא 7 או 8 דקות, שזה זמן שהוא ראוי, או נורמלי".
בהמשך, סיפר סעדה שאם לא היו איחורים של הרכבת הוא היה מגיע לעבודה בסביבות השעה 9:40, כלומר, יותר משעתיים מהרגע שיצא מהבית. "חד משמעית אין גיוון תעסוקתי באזור הפריפריה, לצערי. המצב הוא כזה שאנחנו באמת לא יכולים לעבוד במרכז. כל יום הייתי בדרכים חמש שעות הלוך חזור כדי לעבוד במרכז, באמצעות רכבות, אוטובוסים ורכב פרטי".
"אני שואף להביא לאיזשהו שינוי, קודם כל תודעתי. אני רוצה שראשי הערים בדרום, של אופקים, של נתיבות ושל שדרות, יתעוררו ויתחילו לפעול בשביל התושבים שלהם", הוסיף סעדה. "לא הגיוני שגם האלטרנטיבה של רכב פרטי תיתקע בפקקים בלתי סבירים בדרך לעבודה במרכז. זה באמת יהיה שיקול בפעם הבאה שאחפש עבודה. אני מקווה שנצליח להביא בשורה לתושבי הפריפריה, לשנות את מערך התחבורה הציבורית בפריפריה ואת מערך הרכבת לפריפריה. אנחנו מסתכלים קדימה - לא אחורה".