עולים שלב באכיפה: במשטרה הבינו שמצלמות המהירות הקיימות לא מספיק מרתיעות את הנהג הישראלי, מה שהוביל לפיילוט חדש שיתחיל בקרוב. הרעיון מאחורי הפיילוט, שנהוג במדינות רבות בעולם, הוא לגרום לנהג להוריד מהירות במקטעי דרך ארוכים. הדוחות שיופקו מהמצלמות החדשות יישלחו ישירות לבית הנהג. "המטרה היא לצמצם את תאונות הדרכים", הסביר ראש אגף התכנון במטה הארצי.

בפיילוט המתוכנן שייעשה תחילה בכביש הערבה עתיר התאונות, תוצב מצלמה אחת גלויה במקום בולט, ואף יהיו שלטי אזהרה לפני כן - בעוד שהמצלמה השנייה תוצב במרחק של כעשרה קילומטרים. תנ"צ יגאל חדד, סגן ראש אגף התכנון במטה הארצי: "המטרה היא בסופו של דבר לצמצם את תאונות הדרכים ולהקטין את היקף הנפגעים בתאונות באמצעות יצירת קטע מפוקח שבו בעצם אנחנו מרסנים את מהירות הנסיעה. אורך הקטע יכול להיות בין כמה מאות מטרים עד לקילומטרים".

מפת המצלמות בכביש 90 (עיבוד: n12)
מפת המצלמות בכביש 90 | עיבוד: n12

ההערכה היא שבקטע הזה הנהגים ייסעו במהירות נמוכה מחשש שייקלטו במצלמה. בהמשך, מתכננים במשטרה להציב מצלמות גם במרחקים של 20 ו-30 קילומטרים זו מזו, או לחלופין - אם זה בתוך העיר ליד בתי ספר במרחק של כמה מאות מטרים אחת מהשנייה. במקביל תימשך האכיפה במצלמות הקיימות שמוצבות על העמודים.

"אנחנו נמצאים כרגע בשלבים מתקדמים של רכש מצלמות נוספות ניידות, מהמצלמות המתקדמות ביותר בעולם, שבעצם יאפשרו לאגף התנועה סל של כלי אכיפה להגברה משמעותית של האפקטיביות, שוב - כדי להפחית את תאונות הדרכים", אמר חדד.

המצלמות הניידות יוצבו כל פעם במקום אחר לשעתיים-שלוש, הן יפיקו דוחות מהירות שיישלחו ישירות למוקד ומשם לבית הנהג בלי שום התערבות של שוטר, ובלי לעצור את הנהג לצורך רישום הדוח. המהלך לא יקרה ממחר, וגם בזמן הפיילוט לא יינתנו דוחות מהמצלמות החדשות.