גם את התאונה הזאת ניתן היה למנוע: היה זה שבוע קטלני בכבישים בישראל, וגם בסיני. שמונה ישראלים נהרגו בחמש תאונות דרכים, שלפחות אחת מהן ניתן היה למנוע. ב"חדשות סוף השבוע" הבאנו את הנתונים המדאיגים על הפצצות המתקתקות שנמצאות על הכביש, והנהגים המסוכנים שממשיכים בשלהם.
את התאונה שבה נהרגו ענת טל וניצן משה ז"ל ליד מחלף קריית גת היה אפשר למנוע. הנהג הפוגע, שנהרג גם הוא בתאונה, מעולם לא הוציא רישיון וככל הנראה היה אמור להישפט על כך. המקרה הזה, של עלי אל-אטרש הוא רק עוד אחד מתוך רבים אחרים.
לפי הנתונים של המשטרה, נכון לחודש יולי 2022 - יש במדינה מעל ל-24 אלף נהגים שנפסלו מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה, ולמרות זאת - רבים מהם ממשיכים לנהוג. בכל שנה נתפסים אלפי נהגים שבדיקה קצרה מגלה: רישיונם נפסל - והם כלל אינם רשאים לנהוג.
בשנת 2019 נתפסו מעל 4,000 נהגים שנהגו בזמן פסילה, בשנת 2020 נתפסו למעלה מ-4,600 נהגים בזמן פסילה, בשנת 2021 נתפסו כבר קרוב ל-5,000 נהגים בזמן פסילה, והשנה, עד חודש יולי, נתפסו כבר קרוב ל-3,400 נהגים בזמן פסילה. כל אלו מהווים סכנה ברורה ומיידית לכולנו.
מתחילת השנה נהרגו 197 ישראלים בדרכים, ולפי ההערכות גם השנה ייחצה רף 300 ההרוגים בכבישים. חלק מהתאונות האלה היה אפשר וצריך - לעצור מבעוד מועד. אבל כל עוד יש כל כך הרבה נהגים שעולים על הכביש בלי רישיון או כשהם בפסילה – כולנו נהיה בסכנה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר השבוע בתגובה על ריבוי התאונות הקשות: "תאונה רודפת תאונה ועוד אנשים מקפחים את חייהם בכבישים. אני משתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות. מדינת ישראל מפקירה את האזרחים שלה למות בכבישים. אנחנו במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בצמצום ההרוגים בעשור האחרון. לדאבון ליבנו עוד תאונה מתקבלת באדישות על ידי המדינה כאילו מדובר היה בגזירת גורל".