עקב מחסור בכוח אדם - המשטרה הנחתה לפני כחודש על צמצום הטיפול בארועי גניבה. כחלק מההנחיות שניתנו במכתב שנשלח לשוטרים, שוטרי הסיור התבקשו "להתייעל" ולא לשלוח ניידת במקרה של דיווחים על ארועי גניבה מסוימים. במקום - המדווח יצטרך להגיש תלונה באופן מקוון או להגיע פיזית לתחנת משטרה.
על פי המכתב שקיבלו השוטרים, מדי שנה מתקבלים כ-50,000 דיווחים על גניבות מסוגים שונים. עקב העומס הרב, וחוסר בכוח האדם הנדרש, ההנחיות מורות לשוטרי הסיור לשלוח ניידת רק במקרים הבאים: כאשר החשוד בביצוע העבירה נמצא בזירה, כאשר מדובר בגניבת אמל"ח או נשק, במקרה שהמדווח הוא אדם מבוגר, קטין, או בעל מוגבלויות, או אם יש בזירה ראיות שהשוטרים יכולים לאסוף.
"ככלל - לא תישלח ניידת לאירוע גניבה. במידה ואירוע הגניבה לא עומד בקריטריונים - ישלח המוקדן למדווח לינק להגשת תלונה באופן מקוון או לחילופין יפנה את המדווח להגשת תלונה בתחנת משטרה", כך נכתב לשוטרים. "באגף המבצעים והשיטור בוצעה עבודת מטה שתכליתה התייעלות בטיפול באירועים. היעד - לטייב את זמן תגובת ניידת הסיור".
ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב סיגל בר צבי, התייחסה לדברים: "משטרת ישראל טיפלה ותמשיך לטפל בכל אירוע ובכל תלונה. זאת תוך התייעלות של אופן הטיפול, כך שבמקרים בהם אין יתרון להגעת ניידת סיור למעט מפגש עם האזרח ואולי גביית תלונה בשטח, הניידת תופנה לאירועים חמורים יותר שיש בהם לעיתים אף סכנת חיים. צמצום כוח האדם במשטרה מחייב אותנו לקבוע סדרי עדיפויות, כך שהציבור יפגוש את מערך הסיור במקרים שבהם הוא יכול להשפיע ולפעול למען ביטחונו באופן המיטבי. עדיין כל האירועים וכל התלונות ייבדקו וייחקרו באמצעות כל המשאבים והכוחות הדרושים לכך".