תאונה קטלנית סמוך לקריית גת: שלושה בני אדם נהרגו הערב (חמישי) בתאונת דרכים בכביש 6, סמוך למחלף קריית גת. שניים מההרוגים הם בכירים בחברת ICL (כי"ל לשעבר) - ענת טל ששמשה נשיאת חטיבת מוצרים תעשייתיים וניצן משה שהיה סמנכ"ל בכיר לתפעול גלובלי. טל ז"ל הניחה אחריה בעל וארבעה ילדים, ומשה ז"ל הניח אחריו אישה וארבעה ילדים.
מפרטים ראשוניים עולה כי הנהג הפוגע, תושב הפזורה הבדואית, היה ללא רישיון נהיגה. עוד עולה כי הנהג נתפס ככל הנראה בעבר והיה אמור להישפט.
"מעבר לתרומתם העצומה לחברה, ענת וניצן היו בראש ובראשונה חברים טובים של כולנו", כתבו בחברה לעובדים. "תמיד היו שם כדי לתמוך ולסייע לנו – מנהלים ועובדים כאחד - בכל דבר. שניהם יחסרו לנו מאוד". הלוויתו של ניצן משה ז"ל תתקיים בשעה 14:30 בבית העלמין בלהבים והלוויתה של ענת טל ז"ל תתקיים בשעה 16:30 בבית העלמין בבית קמה.
צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו שני גברים ואישה בשנות ה-30 וה-40 לחייהם במצב אנוש וללא הכרה, אך בתוך זמן קצר נאלצו לקבוע את מותם. המשטרה פתחה בחקירת התאונה ומחקירה ראשונית עולה כי אחד הרכבים נסע בנתיב השני נגד כיוון התנועה - והתנגש חזיתית ברכב אחר.
מנהל מרחב לכיש במד"א חיים קרדי סיפר: "מדובר בתאונת דרכים מזעזעת. ראינו שני כלי רכב מעוכים. ברכב שהיה בשולים נלכדו גבר ואישה בשנות ה-40 וברכב השני על הכביש נלכד נהג הרכב גבר כבן 30. ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה - ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".
שעה לפני התאונה הקטלנית סמוך למחלף קריית גת נפצע קשה גבר כבן 30 בתאונת דרכים באותו הכביש ממחלף שורק לקריית גת. צוותי מד"א טיפלו בו במקום ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם חבלת ראש והכרה מעורפלת.
פרמדיק מד"א מורן בן-דור, שטיפל בפצוע בתאונה, סיפר: "הרכב היה מעוך עם פגיעות פח קשות בתעלה בצד הדרך, כשהפצוע בהכרה מעורפלת וסובל מחבלות בראש ובכל חלקי גופו. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכולל קיבועים ומתן טיפול תרופתי ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו קשה".
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר בתגובה: "תאונה רודפת תאונה ועוד אנשים מקפחים את חייהם בכבישים. אני משתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות. מדינת ישראל מפקירה את האזרחים שלה למות בכבישים. אנחנו במקום האחרון והגרוע מבין כל מדינות אירופה בצמצום ההרוגים בעשור האחרון. לדאבון ליבנו עוד תאונה מתקבלת באדישות על ידי המדינה כאילו מדובר היה בגזירת גורל".
"מדינת ישראל הרימה ידיים במאבק בתאונות הדרכים וזו התוצאה הישירה לקיצוץ מתמשך בכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים", המשיך יעקב. "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל לשינוי אמיתי ולהעביר כסף לטובת הצלת חיי אדם כדי למנוע עוד צער, כאב וסבל ממשפחות שכולות".