הפקקים הפכו מזמן לחלק מהשגרה שלנו, אז החלטנו לבדוק איך המציאות היום-יומית הזו נראת מהאוויר. על אף שחודשי יולי ואוגוסט נחשבים דווקא לתקופה פחות עמוסה בכבישים, כאשר רבים טסים לחו"ל ומפנים את הדרך, השנה נראה שדווקא בקיץ הכבישים עמוסים במיוחד. בין היתר, בגלל קו הרכבת בין חיפה לתל אביב שהושבת.
לדברי עמרי מטר, מתכנן תנועה וחוקר בעמותת תחבורה בדרך שלנו, "התופעה של הפקקים, היא כמו שלמדנו בקורונה - אקספוננציאלית. אפילו תוספת קטנה של אנשים ושל נסיעות היא מאוד מורגשת מבחינת הפקקים". דנה בורגר, מנהלת הפעילות העסקית של וויז בישראל מוסיפה כי "אם בעבר היה לנו איזשהו פיק בבוקר ופיק בערב, אז כרגע המצב בשנה האחרונה הוא שהפקקים בעצם מתפרסים על רוב שעות היממה".
לפי הנתונים של חברת וויז, המצב רק הולך ומחמיר בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים חל זינוק בהיקף התנועה על הכביש מהתקופה המקבילה אשתקד. בירושלים, בחיפה ובראשון לציון נקרשמה עליה של 20% בתנועה לעומת תחילת 2020, בבאר שבע של 6%, בפתח תקווה של 11% ובתל אביב וברמת גן - עלייה של 10%.
ממסענו במסוק ראינו כי כבר בשעה 7:20 בבוקר נצפה עומס תנועה בכביש החוף לדרום, סמוך למכון וינגייט. ב-7:45 כבר ראינו לפנינו עומסים בכביש 6 לדרום, באקה וב-8:05 ניתן לראות עומסים גם בכביש החוף לכיוון תל אביב. גם בשעות רגועות יותר, נראה כי העומסים נמשכים. ב-11:30 באיילון דרום בתל אביב, הפקקים כסידרם.
אם כך, למרות שכל יום יוצאים מישראל דרך נתב"ג יותר מ-40 אלף ישראלים לחופשה, הפקקים עדיין כאן וגם ממעוף הציפור אפשר להבין שאם לא יימצאו לכך פתרונות אנחנו נמשיך לבלות חלק ניכר מהיום שלנו במכונית.