התחבורה הציבורית תושבת הבוקר (שני) בין השעות 5:00 ל-8:30 בבוקר במספר ערים ברחבי הארץ. איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הוא היוזם של העיצומים שישביתו את קווי השירות של חברת אלקטרה-אפיקים תחבורה 2021 (לשעבר אגד) – זאת במטרה לשדרג את תנאי הנהגים ואת שכרם, להוביל לטיפול מעמיק באלימות כלפי נהגים בתחבורה הציבורית, ולהוביל לטיפול בבעיית המחסור בנהגים.
הערים שבהן יושבתו האוטובוסים: עפולה, טבריה, יקנעם, בית שאן, מגדל העמק, גוש עציון, אפרת, קרית ארבע, גבעת זאב, יישובי בנימין, מעלה אדומים, מבשרת ציון, דרום הר חברון, מעלה אפרים ויישובי הבקעה. בנוסף, יושבתו קווים בין-עירוניים לירושלים ובאר שבע.
ביום רביעי נפגשו נציגי משרד האוצר, חברות התחבורה והאיגוד בניסיון אחרון למנוע את השביתה באמצעות התחייבות לשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של הנהגים ב-2022, אך לא התקבלה הבטחה ברורה בנושא. גם בשבועיים הבאים עשוי איגוד ועדי התחבורה להשבית את פעילות האוטובוסים בימי שני.
"המדינה והמפעילים מטילים אחריות זה על זה, אבל אותנו לא מעניין מי הגורם המממן", מסר יו"ר ועד העובדים בסופרבוס הארון שובש. "ללא תוספת שכר נמשיך לחזות בנטישת נהגים. ארבע שנים לא עודכן שכר הנהגים ולא תאם את יוקר המחיה. בפעמים הקודמות השביתות הובילו להעלאת שכר ומסתבר שאין מנוס מכך גם הפעם".
שי מלכה, סמנכ"ל השירות ודובר חברת אלקטרה אפיקים מסר: "מעמדם ושכרם של נהגי התחבורה הציבורית חשוב ביותר וראוי שיהיה בראש סדר העדיפויות. אנו פועלים במרץ ועושים כמיטב יכולתנו על מנת לקדם עניין זה מול משרדי התחבורה והאוצר, שהנושא תלוי בהם והם היחידים היכולים לגרום לשיפור שכר הנהגים. בנוסף, וכפי שדיווחנו בשבוע שעבר, החליטה אלקטרה אפיקים להטיב את תנאיהם ולהעלות את שכרם של הנהגים וזאת ללא קשר להחלטת משרדי הממשלה. אולם למרות זאת, גם הפעם החליטו בארגון כוח לעובדים לשבות".