ישתמש בפרויקט של נתניהו? ה"אייר פורס 1 הישראלי", מטוס רה"מ ונשיא המדינה שהושקע בו יותר מ-730 מיליון שקל, קיבל ביום ראשון את תעודת כושר הטיסה שלו והפך למבצעי. בשלב הזה, ראש הממשלה נפתלי בנט יצטרך להחליט אם להשתמש במטוס "כנף ציון" - במידה וכן ישנן כמה משימות שעליו להשלים.
הרישיון שהתקבל עומד בתקנות פרק 8 לחוק הטיס ומאפשר בשלב הזה להתחיל בטיסות הכשרת טייסי חיל האוויר. בשלב הזה, בנט צריך להחליט אם להשתמש במטוס או להיצמד לדעתו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שטען שהוא לא מתכוון להשתמש בו. גם אם בממשלה "יחליטו לא להחליט", עלויות המטוס ימשיכו להצטבר – שכן עלות האחזקה שלו על הקרקע היא 10 מיליון שקל בשנה לטובת פעולות אחזקה ואבטחה על ידי גורמים מקצועיים.
אחרי תהליך שנמשך שנים, המטוס נמסר לחיל האוויר, והוא מוחזק בבסיס נבטים. התעשייה האווירית היא האחראית לתחזוק המטוס, והיחידה לאבטחת אישים על האבטחה. מדובר בדגם 767 ישן יחסית, כבר בן 20, שעבר שיפוץ, שדרוג והתאמה מיוחדים כדי לשמש את הנשיא וראש הממשלה בנסיעותיהם הרשמיות לחו"ל. הפרויקט היה מזוהה עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במהלך תקופת כהונתו כראש הממשלה.
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, מתח ביקורת על ראש הממשלה בנט שלא עושה שימוש במטוס. "בזמן שמטוס המנהיגים מעלה אבק בחניה, המריא בנט במטוס צבוע וחגיגי של חברת ישראייר על חשבונם של משלמי המיסים", כתב כץ לאחר שראש הממשלה המריא לפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.