לאחר שארגוני מאבק הנכים חסמו הבוקר (ראשון) את מסילת הרכבת לשני הכיוונים באזור צומת הבונים - חודשה תנועת הרכבות באזור, ותנועת הרכבת חזרה לפעולה. ברכבת ישראל מדגישים כי שיבוש התנועה בשעות העומס של יום ראשון בבוקר יגרור עיכובים רבים בתנועה וכי ייקח זמן עד ששירות הרכבות יחזור לסדרו. "נמשיך לעשות כך עד ליישום חוק הנכים במלואו, כדברו וכלשונו", אמר מוביל המאבק, אייל כהן.
"התרענו כבר ביום חמישי כי אם לא נקבל תגובה מהירה - נגרום לנזק כלכלי לקופת האוצר ונשבש את החיים במדינה", הוסיף כהן, מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים". "היום הגענו לצומת הבונים כהמשך למחאה שאנו מקיימים. נמשיך להפעיל ולהוביל את מחאת הנכים עד לקבלת כל הכספים והדרישות שעלו בשולחן הדיונים עם האוצר, הרווחה והביטוח הלאומי". מקבוצת "מחאת הנכים בישראל" נמסר הבוקר: "אנו ערוכים לכל תרחיש שיגיע, נמשיך להיאבק על זכותנו לקבל את כל הזכויות של הנכים והחובות של ממשלת ישראל והאוצר לציבור יקר זה".
אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם", התייחס לחסימת הרכבת על ידי קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים": "מחזק את חבריי למאבק הנכים על הזכות הבסיסית לקיום בכבוד. עצוב מאוד שלאחר כל שנות המאבק, מקבלי ההחלטות טרם הפנימו את המצוקה הקשה ושוב גוררים את ציבור הנכים לנקיטת צעדים קשים. אפשר וצריך לסיים את המאבק מיד, כל מה שצריך לעשות הוא לכבד הסכמים וליישם חוק במדינת ישראל".
חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם", הוסיף: "אגף התקציבים במשרד האוצר מסרב לפרסם את פרשנותו המשפטית בגינה הוא מבקש לגרוע מאות מיליוני שקלים מהחוק, כסף שנועד לסייע לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מתמודדי נפש ואוטיזים, כמו גם לילדים וקשישים עם מוגבלות קשה. גישה מקוממת זו מצד האוצר, היא שמובילה להתססת השטח והחרפת המחאה, כמו גם גורמת לעוגמת נפש לנכים ולכלל אזרחי ישראל. אי יישום החוק במלואו, שווה מחאה. כדאי שבמשרד האוצר יפנימו, זו המשוואה".