העבודות על המטוס החדש של ראש הממשלה נמשכות, ואתמול (שלישי) ביצעו טייסי הניסוי של התעשייה האווירית "טיסת ניעור" בשמי הארץ, על מנת לבדוק את כשירות ה"איירפורס 1" הישראלי ואת המערכות המותקנות עליו, לאחר זמן רב שנותר על הקרקע. בשבוע הקרוב תתבצע טיסה נוספת שבמהלכה יבדקו הטייסים את שלל מערכות הקשר, הלוחמה האלקטרונית וההגנה מפני טילים המותקנות על המטוס, כדי לקבוע סופית את מועד מסירתו לידי חיל האוויר המופקד עליו.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
למטוס נבנה האנגר מיוחד בבסיס נבטים בנגב, שיאובטח 24 שעות ביממה על ידי אנשי משרד ראש הממשלה. מי שיזכו להטיס את המטוס הם אנשי טייסת התובלה 122, חלקם אנשי קבע וחלקם במילואים, שהשלימו לאחרונה את הכשרתם הייעודית: הם התאמנו בסימולטור מיוחד וביצעו טיסות ניסוי גם על המטוס עצמו. כעת, הם מוכנים לקבלתו לידיהם.
גורמים המעורים בפרטי הפרויקט מספרים שהליך מסירת המטוס מתעכב משמעותית, והוא כבר מוכן מזה זמן רב: "לאף אחד לא נוח כנראה לראות במצב הכלכלי והפוליטי הנוכחי את המטוס היקר הזה ממריא. בטח נראה את המטוס יוצא לסיבוב טיסות דיפלומטי באירופה ובמפרץ מיד אחרי הבחירות".
עלות הפרויקט השאפתני נמדדת בכ-750 מיליון שקלים. היא כוללת את עלות קניית המטוס, השיפוץ המיוחד והתקנת כל המערכות המבצעיות הייחודיות שמשרתות את ראש הממשלה ופמלייתו בטיסה, הכשרת הטייסים, בניית ההאנגר הייעודי, עלות השמירה עליו מסביב לשעון ועלות אחזקתו לחמש השנים הבאות.