יפו, יום שני בשבוע שעבר, שעת צהריים, רחוב פקוק. אישה שמטיילת עם תינוקה מקבלת את זכות הקדימה ומתחילה לחצות את מעבר החצייה לאיטה, כשתינוקה בידה האחת, ובידה השנייה היא מובילה את העגלה. אופנוען שנראה כמו שליח מגיח במהירות, פוגע בחוזקה בעגלת התינוק וממשיך בדרכו. האישה ההמומה נהדפת לאחור, כשלמרבה המזל התינוק היה בידה ולא בעגלה - כי אחרת זה היה מסתיים באסון של ממש. צפו בתיעוד האירוע
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"פתאום אני מזהה אישה שעוברת עם עגלה, פתאום נכנס בה, הייתי בשוק, הייתי בבלאק אאוט, לא הבנתי, פשוט הייתי על דופק 300 לא הבנתי וצעקתי כמו איזה משוגע" שיחזר בשיחה עם N12, אנס חמוד, מהכפר כאבול, אח בבית החולים "אסף הרופא" שהיה בדרכו לעוד משמרת ושמצלמת הרכב שלו תיעדה את הדרמה שהתחוללה במעבר החצייה.
"האימא היא הכי ברת מזל בישראל", הוא אומר. "למזלה באמת שהתינוק היה בזרועותיה. אם התינוק היה בעגלה - זה היה נגמר אחרת. פשוט זה מתועד, זה אירוע שקורה פעם במאה שנה".
על פי נתוני עמותת אור ירוק, 13 הולכי רגל נהרגו מתחילת שנת 2021, והם מצטרפים ל-83 הולכי רגל שנהרגו בשנה שעברה. 80% מהם נפגעו כאשר חצו את הכביש במעבר החצייה - קורבנות שלהם לא היה מזל, כמו לאם הצעירה ובנה הפעוט.
עו"ד יניב יעקב, סמנכ"ל אור ירוק, ציין כי "על פי נתוני עמותת אור ירוק בכל שנה נהרגים בממוצע 100 הולכי רגל בתאונות דרכים ו-3,263 הולכי רגל נפגעים בממוצע – 9 בכל יום בממוצע". לדבריו, "מנתוני העמותה עולה כי כ-80% מהולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש, נפגעו במעבר החצייה, נתון אשר הלך וגדל במהלך השנים האחרונות".
הפתרון שמציעים באור ירוק הוא בריסון ומיתון מהירות נסיעת כלי הרכב בערים ובעיקר סביב מעברי החצייה. "פס האטה מפחית ב-40% את תאונות הדרכים במקומות בהם הוא מוצב והינו פתרון זול ואפקטיבי לצמצום היפגעותם של הולכי הרגל בתאונות דרכים", אומר מזרחי.
הפעם, בזכות שבריר שנייה והרבה מזל, איש לא נפגע. אבל הולכי הרגל עדיין חסרי אונים מול נהגים פרועים והפעם הבאה – עלולה להסתיים באסון.