קיץ 2020, והשקט בחניון המטוסים לא משאיר מקום לספק – אל על, אחד הסמלים הכי ישראליים שיש, נותר דומם. העבודה של מנקי המטוסים נחוצה בימים האלו, אבל לעבודה של 6,300 טייסים, דיילים, אנשי מכירות ושירות אין דורש, ורובם כבר שמונה חודשים בחל"ת. כתבתנו ליוותה את התהליך מבפנים, בניסיון לענות על השאלה – האם נוכל להמשיך ולטוס כחול-לבן? צפו בכתבה המלאה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
לא הכול היה טוב באל על, גם בעידן שלפני הקורונה. שלא כמו חברות הלואו-קוסט הקלילות שנגסו באל על בשנים האחרונות, לה יש עובדים קבועים, מטה ענק ומסורבל, הסכמי שכר וותק, ולא פחות מארבעה ועדי עובדים שונים - מה שהופך את ההתמודדות עם הקורונה למורכבת אפילו יותר.
"חברת תעופה, בהגדרה שלה, בטח חברה כמו אל על, חברות גדולות, עובדות שנה קדימה, תכנון, חצי שנה, שלושה חודשים", אמר שלומי זפרני, מנהל מכירות באל על. "אנחנו מדברים היום בטווחים של שבוע עד שבועיים מהיום. אם לא שעה עד שעתיים".
ליווינו את עובדי החברה השונים בתקופה האחרונה דרך ניסיונות ההחייאה והחזרה המינימלית לשגרה, הפעימות השונות בהן הוחזרו חלק מהעובדים מהחל"ת ושבו לבתיהם, ההתמודדות מול הישראלים שדרשו את כספם בחזרה לאחר שהטיסות בוטלו, החובות הגדולים, הטייסים הצעירים והוותיקים והדיילות – כולם רק מחכים לחזור לשגרה.