ציון ברנץ, מנהל פרויקט הרחבת הרכבת הקלה בירושלים, שנאלץ להתמודד עם מחאות התושבים מאז החלה העבודה בשכונות החרדיות לפני כשבועיים, הודיע היום (ראשון) על עצירת העבודות עד שיימצא לכך פיתרון. "הגענו לבצע עבודה הנדסית ולא לשדה קרב", כתב ברנץ שציין את ההשלכות הכלכליות והבטיחותיות של המצב ואף טען שהבוקר המפגינים פגעו באחד המהנדסים שלו.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"בשבועיים האחרונים, מאז תחילת העבודות, אנו מנסים להשלים את סדר התנועה לשלב 0 על פי התוכניות המאושרות, בכדי לבצע זאת התקשרנו עם חברות הבטיחות מהמובילות בארץ - "מצודה" גם לנו וגם להם ניסיון רב שנים בביצוע עבודות מהסוג הזה", כתב מנהל הפרויקט ציון ברנץ.
"כפי שכבר התרענו גם בליל חמישי, הסדר התנועה שנפרס לילה קודם ובלילה האחרון הושמד על ידי החרדים המתנגדים להקמת הרכבת בשכונתם. הלילה הם הגדילו לעשות ואף תקפו את מהנדס הביצוע מטעמנו. אציין כי המשטרה נכחה גם בלילה זה, אך ללא הועיל, מאחר וכאשר עובדים באזור אחד הם מפרקים באזור השני וכאשר המשטרה מסיימת עבודתה ויוצאת מהשטח ההסדר מושמד כליל".
בסיום המכתב כתב מנהל הפרויקט ברנץ: "מצב זה לא יכול להימשך!!! הגענו לבצע עבודה הנדסית ולא לשדה קרב! אי לכך ובהתאם לזאת, אנו נאלצים לעצור את עבודות הביצוע לאלתר עד שהמזמין ידאג לפתרון כולל ויסודי המאפשר לנו לבצע העבודות כנדרש".
לפני כשבועיים התקיימו הפגנות ענק בבירה נגד הרחבת הרכבת הקלה. אלפים הפגינו נגד התוואי החדש של הרכבת, שצפוי לעבור ברחוב בר אילן. בתום המחאה 25 מפרי סדר נעצרו בגין חבלה ברמזורים, הפלת גדרות, הצתת כלי עבודה ויידוי אבנים. 6 שוטרים נפצעו, 2 מהם נזקקו לטיפול רפואי בבית חולים. המשטרה השתמשה במכת"זית לפינוי המפגינים, לאחר חודשים שבהם לא נעשה בה שימוש. גורמים במשטרת ירושלים טענו אז כי הם "לא זוכרים התפרעות בכזה סדר גודל".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: עיריית ירושלים ומשטרת ישראל עובדות בשיתוף פעולה להבטחת המשך העבודות הרכבת הקלה בציר בר אילן. העבודות ימשכו כסדרן.