נגמרו התירוצים: מעבר באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות וקטלניות שיש, אשר גורמת למאות תאונות דרכים בכל שנה. משרד התחבורה ונתיבי ישראל מקדמים ניסוי של רמזורים בוהקים יותר בצמתים, שיבחן עד כמה הוא מסייע להפחית את הקטל בדרכים.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"האתגר של החברה היום הוא שאמצעי הבטיחות בדרך ימשכו את תשומת הלב של הנהג יותר מאשר צג הטלפון", אמר אריק אבוטבול, ראש אגף ניהול ובקרת תנועה בנתיבי ישראל. "האמצעי הזה הוא אחד הכלים למקד את תשומת הלב של הנהג בזמן שהוא מגיע לצומת".
תאונות כתוצאה ממעבר באור אדום הפכו למכה של ממש. מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה שבשנת 2019 נרשמו 34 אלף דוחות בגין מעבר באור אדום, לעומת 26 אלף בשנה שקדמה לה, עלייה של כ-30%. ב-5 השנים האחרונות אירעו 230 תאונות עם פצועים קשים או הרוגים כתוצאה מהעבירה המסוכנת הזו.
"אור אדום זו אחת העבירות המסוכנות והחמורות ביותר שיש", ציין ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "אנחנו רואים שב-5 השנים האחרונות 13 אלף נהגים היו מעורבים בתאונות שסיבתן היא חצייה באור אדום, כ-100 מהם קיפחו את חייהם בתאונות דרכים באור אדום. 'נתיבי ישראל' עושים פה פיילוט שהוא פורץ דרך. אני מקווה שהוא יצליח, בייחוד ברמזורים מסוכנים, ומהווים מוקד שבו יש תאונות דרכים".
הניסוי שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב יחד עם נתיבי ישראל יבדוק עד כמה הרמזורים החדשים הללו אכן יעילים בשטח. אריק אבוטבול, ראש אגף ניהול ובקרת תנועה הצהיר: ""אם תוצאות הניסוי יראו שהרמזור הזה משפיע על התנהגות הנהגים ומגביר את הבטיחות בצומת - אנחנו נרחיב את הפריסה, ונמליץ כמובן למשרד הבריאות ולרשויות הדרך הנוספות".