הפתרון לחנויות בימי הקורונה: רמזור חכם שפיתחה חברת Screens הישראלית סופר כמה קונים נכנסים ויוצאים מהחנות ומאפשר לעובדים לווסת את הכניסה אליה מהטלפון הנייד. עד עתה התקשו עסקים רבים לעמוד בתנאי משרד הבריאות המחמירים, אך עם היוזמה הזו בעלי העסקים לעמוד בהנחיות החדשות בקלות יתרה.

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רמזור "קורונה" הוא למעשה שלט פרסום בתצורת מסך העומד על סטנד בכניסה לחנות. המסך מציג שלט עצור ומבקש מהקונים להמתין כשהחנות מלאה מדי, ומתחלף לירוק ומורה לקונה הבא להיכנס כשיש מקום. השלט מנטר באופן אוטומטי את הכניסות והיציאות מהחנות באמצעות מצלמה חכמה.

עלות השלט עומדת על 2,500 שקלים, אך כדי לסייע לעסקים קטנים מעמידה החברה אפשרות לקנות רק את התוכנה ולהציג אותה על מסך שכבר קיים בעסק. כמו כן השלט מאפשר להציג פרסומות לקונים הממתינים בתור ומתחבר ישירות לרשתות החברתיות של העסק כך שיוכל להציג גם תכנים חדשים משם.

 

חנות סגורה בזמן הקורונה בתל אביב (צילום: S. Edelweiss, shutterstock)
חנות סגורה בזמן הקורונה בת"א | צילום: S. Edelweiss, shutterstock

פיילוט של רמזור "קורונה" כבר בוצע ברשת טיב טעם ובמספר עסקים קטנים בימים האחרונים ומתקיימים מגעים עם רשתות גדולות נוספות ביניהן איקאה, פלאפון ומגה ספורט. הרמזור מיוצר כאן בישראל מה שמאפשר לו להיות פתרון זמין יחסית עבור השוק הישראלי העומד בפני פתיחה הדרגתית.

"עם פרוץ משבר הקורונה נאצלנו כמו עסקים אחרים להמציא את עצמנו מחדש", מתאר דרור וגר, מנכ"ל חברת Screens שפיתח את הרמזור יחד עם סמנכ"ל הטכנולוגיות והמייסד השותף בחברה גדי דומב. "אנחנו חברה של 15 עובדים עם סניף ביוון שעובדת עם לא מעט רשתות גדולות אבל לפני יותר מחודש כבר נאלצנו להוציא את כולם לחל"ת כי הרשתות היו סגורות ולא היה צורך בשירותי שילוט. בסוף השבוע האחרון החלטנו לעשות מהלימונים לימונדה ולענות על צורך שעלה מהלקוחות שלנו ופיתחנו את רמזור 'קורונה'".