פעולות שגרתיות רבות בחיינו השתנו כמעט לחלוטין בימי קורונה - כך גם חווית הטיסה. שירית גל-קידר, תושבת לונדון ששבה לישראל לחודשים הקרובים יחד עם משפחתה, סיפרה על טיסתה ארצה, אותה היא הגדירה כ"מוזרה וסוריאליסטית". בעיצומן של ההכנות לקראת חזרתו של נתב"ג לפעילות בצל קורונה – נראה שאין שמירה קפדנית מספיק על הנחיות הריחוק, דווקא במקום שעשוי להיות מוקד הדבקה גדול. בעוד חברות התעופה מקפידות על הנהלים, ברגע הנחיתה המצב משתנה. "ברגע שיצאנו לנמל התעופה – כאוס מוחלט. אנשים עמדו אחד על השני", אמרה שירית בשיחה עם N12.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"הטרמינל בלונדון, ממנו יצאנו, היה מאוד רגוע. כל העובדים שם תמיד עם מסכות ועם כפפות", סיפרה שירית. "גם במטוס של אל על – כל אנשי הצוות לבושים בחליפה לבנה המכסה את כל גופם, והושיבו אותנו עם כיסא רווח בין אדם לאדם", הוסיפה. היא אמרה גם שבמטוס כל הנוסעים מקפידים על כיסוי הפה והאף במסכה, והצוות מיעט לבוא עמם במגע – אלא במקרים דחופים: "לקח זמן להתרגל לזה". עוד שיתפה כי מרבית הנוסעים מיעטו לנסוע
אך בעוד בטיסה עצמה הייתה שמירה יתרה על ההנחיות – הנחיתה בארץ גרמה לכאוס, ונוצרה התקהלות אסורה ומסוכנת של כלל הנוחתים: "ברגע שיורדים מהמטוס, הולכים מעט ומגיעים לעמדה זמנית של ביקורת הגבולות – שם אנשים עומדים ממש אחד על השני". שירית שיתפה כי אין כל אכיפה מצד גורם רשמי כלשהו של נתב"ג במקומות באזורים בהם נוצרת הצפיפות הבעייתית. "כל החוויה הייתה מאוד מוזרה: אחרי ששמרו כל כך טוב על הנחיות קפדניות במטוס – מיד כשיוצאים אין שום הקפדה".
לפני כשבוע פרסמנו לראשונה את מתווה החזרה לפעילות של נתב"ג כבר בתחילת חודש יוני, במסגרתו תינתן האפשרות לטוס למדינות המוגדרות "ירוקות", בהן יש רמת תחלואה נמוכה. היעדים הנבחנים לפתיחת טיסות סדירות הם מונטנגרו, פאפוס, ברלין, איי יון, גיאורגיה, סלובניה. בשלב ראשון הכוונה לבצע פיילוט לאחד היעדים האלו, אנשי עסקים או מטיילים שיתנדבו להשתתף בטיסות.
נוסעים ישראלים שירצו לטוס לחו"ל יצטרכו לפקוד את נתב"ג 4 שעות פלני הטיסה ולעבור במסלול ייעודי. הכוונה היא להפעיל פיילוט שבו צפויים לבקש מהנוסעים להירשם לפני כן כדי לטוס, לאחר מכן הם יתבקשו להיבדק , כרגע עדיין לא הוחלט אם זה יהיה בדיקה סרולוגית, או בדיקת המטוש הרגילה.