בימים כתיקונם, טרום עידן הקורונה, כשהיינו חושבים על מוצרי האלכוהול הנפוצים – היינו וודאי מדמיינים בירה טובה, כוס יין משובח או משקאות חריפים אחרים. אלא שמאז שחדר הנגיף לחיינו, הביקוש השתנה – והאלכוג'ל לחיטוי ידיים הפך למוצר המבוקש ביותר על המדפים. בעקבות המחסור שנוצר, מערכת הבריאות והתאחדות התעשיינים גייסו את יצרני המשקאות להסבה מקצועית בחסות הקורונה: ייצור ג'ל לחיטוי ידיים בכמות הנדרשת.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בשבועות האחרונים, עם התפשטות נגיף קורונה בישראל, רכישת האלכוג'ל גדלה משמעותית. היקף הייצור לא תאם את הביקוש הציבורי הגדול למוצר חיטוי הידיים. כעת, כמעט ולא ניתן להשיגו בחנויות הפארם ובסופרמרקטים, ובמקרה שבו בכל זאת נשארו כמה בקבוקים בודדים – המחיר מופקע, ונמצא בעלייה של עשרות אחוזים.
במקביל, ייצור משקאות האלכוהול הלך ודעך. לכן, בצעד חסר תקדים שיצר שילוב כוחות של מערכת הבריאות והתאחדות התעשיינים – נמצא פתרון יצירתי לעלייה בביקוש למוצר. מזקקות, יקבים ומבשלות בירה ברחבי הארץ נרתמו למאמץ הלאומי לייצור הג'ל, תוך הסתמכות על מומחיותם בתחום האלכוהול לשתייה.
כעת, אותם מפעלים מנסים למצוא שיטה וללמוד כיצד להפוך את הכוהל המצוי במשקאות האלכוהוליים למוצר הגיינה לידיים. הם בעצם מייצרים את חומר הגלם העיקרי עליו מבוסס חומר החיטוי, ומייצאים את נוזל האלכוהול לחברות המכינות את האלכוג'ל או לבתי החולים. ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, התייחס ליוזמה: "עם הגידול בייצור, נוצר מחסור באחד מחומרי הגלם - האלכוהול. לכן כשהבנו שאנחנו בבעיה גייסנו את התעשייה הישראלית"
הפיילוט החדשני זקוק רק לעוד כמה אישורים אחרונים עד שייצא אל הפועל. ואולי בקרוב מאוד רשתות הפארם יתמלאו במוצרי אלכוג'ל, רק שהפעם יקבלו חותמת של מזקקות ויקבים ישראלים.