אפליקציית ZOOM כבשה את העולם במהלך משבר הקורונה, שהכריח רבים לעבור לתקשורת דרך המסך. לדברי עודד גל, הסמנכ"ל הבכיר לניהול מוצר בחברה, הרגע בו הבין את משמעות הדבר הייתה סביב ליל הסדר. "קיבלתי הודעות מכל העולם, שבה אנשים אמרו לי כמה הם מתרגשים לעשות את הסדר בזום", סיפר באולפן שישי. "בתור ישראלי ויהודי היה ממש לראות איך אנחנו תומכים בקהילה היהודית בעולם".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
לדברי גל, ההצלחה של ZOOM נובעת מכך שהחברה שמה מלכתחילה דגש מיוחד על וידאו. "יש הרבה אפליקציות של שיתוף פעולה, אבל אך אחד מהן לא התמקדה בווידאו – אנחנו חשבנו על זה, ובנינו את המערכת שתהיה קודם כל לווידאו. לכן המערכת כל כך אמינה: כשאני לוחץ על הקישור, הפגישה תתחיל".
במהלך המשבר, חל זינוק דרמטי במספר המשתמשים בתוכנה, שמשמשת לשיחות וידאו. "בדצמבר נכנסו מדי יום בערך 10 מיליון אנשים לפגישות – באחד באפריל הגענו ל-200 מיליון, ושלושה שבועות אחר כך היינו ב-300 מיליון משתתפים ביום", מספר גל. אולם הצמיחה המהירה הובילה גם לאתגרים, כמו פריצות לשיחות. "בנינו את המערכת שלנו ללקוחות עסקיים, וסמכנו על המנהלים שיסדרו את הגדרות האבטחה בהתאם לצרכים שלהם", הסביר גל. "אנחנו ממש מצטערים שקורים דברים כאלה".
יחד עם ההצלחה, הגיעו גם הביקורות וההאשמות בפגיעה בפרטיות המשתמשים. גל הדגיש כי הקלטת שיחה נעשית רק לבקשת המשתתפים בשיחה – וההקלטה נשמרת בידיהם, לא בידי החברה. לדבריו, חזון החברה הוא שהתקשורת בווידאו יהפוך לברירת המחדל בתקשורת מרחוק: "התקשורת החזותית היא בעינינו התקשורת האולטימטיבית".
לסיום, שיתף גל בטיפ שימושי במיוחד לשימוש בשירות: "יש אפשרות לשנות את האודיו לאודיו ללא פילטרים. הפילטר נועד לנקות רעשי רקע, אבל אם רוצים לנגנן או לשיר, כדאי לבחור באופציה של original sound".