העומס החריג במוקד מד"א עקב התפשטות נגיף הקורונה - כך זה נראה מקרוב: מי שעובד הכי קשה בימים אלה הם לא רק אנשי משרד הבריאות שעוקבים מקרוב אחר הנגיף ועושים ככל שביכולתם כדי למנוע את התפשטותו, אלא גם האנשים שמשיבים באופן ישיר לשאלות של הציבור - המוקדנים של מד"א ומשרד הבריאות.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
"בימים רגילים אנחנו עונים ל-3,000 עד 5,000 שיחות, המוקד מאוייש בימים אלה על ידי תורני מוקד וסיוע נוסף בגלל עומס הפניות שקיים", מספר אמיר, שעובד במוקד הארצי של מד"א בקריית אונו. "היום ענינו ל-10,700 שיחות ועוד לא 12 בצהריים. יש עשרות אלפי שיחות ביום בעיקר בגלל הקורונה, אנשים שואלים על שהות בחו"ל או על שהות ליד אדם שכנראה נדבק בנגיף".
העומס במוקד הוא גדול מאוד - המוקדנים עונים לשיחות טלפון של מקרים שבשגרה לצד השאלות הרבות של אזרחים בנוגע לנגיף הקורונה. "התקשרה גברת שאמרה שהבוס שלה חזר מאוסטרליה ואני שואלת אותה שאלות", מספרת טלי, מוקדנית במוקד המשולב של משרד הבריאות ומד"א, "אני שואלת האם יש לו תסמינים ובהתאם לתשובות פועלים - אמבולנס וצוות ממוגן מגיעים".
"מאז הקורונה יש המון שיחות ממתינות", היא מספרת, "כולנו נמצאים פה בין 10 ל-16 שעות ביום ונרתמים לארגון. אני חושבת שמשרד הבריאות ומד"א עושים עבודה מעולה לבלימת הנגיף – משהו שלא עושים מחוץ לישראל".
עקב העומסים החריגים במוקד מד"א, באפליקציית מד"א שלי התווספו שני כפתורים חדשים: אחד שמוביל למענה לשאלות נפוצות אודות נגיף הקורונה כמו מה התסמינים של חולים במחלה ואם יש סימנים מקדימים - והשני מוביל לשאלון שיסייע לכם לדעת אם עליכם לשהות בבידוד או לא.
עלייה של כ-500% בפניות אזרחים למוקד 101 של מד"א
במד"א מבהירים כי רק כאשר קיימים תסמינים יש לפנות למוקד 101. לקבלת מידע כללי יש לפנות למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400* או למוקדי קופות החולים. אמש התקבלו המוקד למעלה מ-31 אלף שיחות בהשוואה ל-5,500 שיחות שמתקבלות ביום רגיל - עלייה של יותר מ-500 אחוזים.
החובשים והפראמדיקים של מד"א ממשיכים בלקיחת דגימות ממטופלים אשר נמצאים בבידוד ביתי, דיווחו על תסמינים כגון חום, שיעול וכו' ולאחר החלטת רופא מחוזי ממשרד הבריאות נדרשו לבדיקה. בסה"כ עד היום, החובשים והפרמדיקים של מד"א נשלחו לקחת דגימות מכ-1,300 מבודדי בית.