משרד הבריאות הזהיר - הנוסעים מבטלים נסיעות: "יש לשקול נחיצות הנסיעות לתאילנד, יפן, הונג קונג" ומדינות נוספות במזרח, כך הודיעו היום (ראשון) במשרד הבריאות. בעקבות כך, מטיילים רבים שתכננו לנסוע ליעדים אלה פנו לחברות הנסיעות בבקשה לבטל את נסיעותיהם, אך בטרם ניתנה אזהרת מסע מפורשת של משרד החוץ בנוגע ליעדים האלה - משרדי הנסיעות דורשים את דמי הביטול, שמגיעים עד לאלפי שקלים.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בשבוע שעבר הבאנו את סיפורם של חבורת גמלאים מהצפון שפנתה לחברת התיירות "רימון טיולים", בבקשה לבטל נסיעה מאורגנת לתאילנד ולקבל החזר כספי. בתגובה דרשו בחברת התיירות לשלם דמי ביטול על סך 100 אחוז מעלות הטיול - כלומר 3020 דולר לאדם, 6040 דולר לזוג.
בתגובה, הלקוחה זעמה: "צריכים לשלם 21 אלף שקל לחופשה עם מסכות מהרגע שעולים בנתב"ג, חמישה ימים בבנגקוק עם מסכות". בהמשך ביקשה מהמוקדנית להתחשב בנוסעים: "מדובר פה באנשים קשישים, פנסיונרים, יש לכם פה מקום לגלות רגישות, גמישות ושיקול דעת". אך היא נענתה בשלילה: "לא – אין דבר כזה".
"מדובר באירוע קיצוני ביותר שעולה על כל אירוע כוח עליון אחר מוכר וחשיפת הקבוצה לסכנה עולה כדי רשלנות", מסר עו"ד עומר ויזל, שמייצג את הנוסעים שהזמינו חופשה בחברת "רימון טיולים" וביקשו לבטלה.
"בנוסף, ידוע לכל ששדות תעופה ומטוסים הם מחוללי מחלות, חממה לחיידקים וכי קרבה פיזית לאזור הסכנה, אזור מזרח ודרום אסיה, תגביר את הסיכון להידבקות. אדגיש כי מדובר באזור גאוגרפי שאינו משופע במערכות בריאות מתקדמות", הוסיף.
"רק היום דווח בכלי התקשורת על ספינת תענוגות ובה נופשים ישראלים נצורים בלב ים ללא יכולת חזרה ארצה, האם למצב זה אנו מייחלים? האם חופשת חלומות צריכה להסתיים כך?", תהה עו"ד ויזל.
בריאיון לתוכנית חיסכון הודה מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שהוא עצמו היה נמנע מלטוס לתאילנד בשלב הזה: "הייתי נמנע מלטוס אלא אם כן זו הייתה נסיעה מאוד הכרחית ואז הייתי בודק אם המשפחה שלי נוסעת איתי ואיך אני מתנהל במקום אליו אני נוסע. צריך לשמור על מרחק יחסי מהסביבה ועל היגיינה. אם לא חובה – לא לנסוע".
לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי יש לשקול את הנסיעות ליעדים שונים במזרח, בחברות התיירות השונות מסבירים את נהלי ביטול הנסיעות. בשיחה עם סוכנות הנסיעות "איסתא" הסביר המוקדן: "לא קיבלנו התרעות או הוראות לגבי תאילנד, החזרים תלויים בכל כרטיס". בהמשך הסביר המוקדן כי צריך לשלם את העלות המלאה של ביטול על הזמנת טיסה לתאילנד. "אנחנו מתחשבים כמה שניתן, אבל הכסף נמצא אצל חברות התעופה, הספקים, לא מעניין אותם כלום. אם אתה לא מת - אתה משלם".
תגובת חברת התיירות "רימון טיולים": "חברת רימון פועלת מול ספקי הקרקע וספקי התעופה במטרה לצמצם את גובה דמי הביטול, כל דולר שנקבל בחזרה מהספקים השונים יועבר ללקוחות עצמם. זאת אומרת, כל החזר כספי שנקבל יועבר במלואו ללקוחות עצמם".